Černý Petr
Černý Petr
Černý Petr

33 hracích karet s malovanými obrázky historických vozidel. Obsahuje návod ke hře. Hra je vhodná pro tři a více hráčů.

70,00  Výběr možností
Motoristé na Šébru a pod Šébrem, Jan Němec
Motoristé na Šébru a pod Šébrem, Jan Němec

Vydalo Technické muzeum v Brně
Měkké desky, formát 16,5 × 24 cm, 190 stran

Dne 7. února 2020 proběhla v Technickém muzeu v Brně křest knihy vedoucího Státního okresního archivu Děčín Jana Němce Motoristé na Šébru a pod Šébrem.
Předválečné Československo dlouho podceňovalo potenciál motorismu a nechávalo vlastníky aut a motocyklů, aby si pomáhali sami. V naší přemotorizované současnosti by se řidiči podivovali nad tím, že by si museli sami obstarávat dopravní značení, hradit zimní údržbu a bez ustání žádat o zlepšení stavu silnic, jež nestály za nic. Aby bylo řidiče slyšet, sdružovali se do spolků, jichž fungovalo kolem stovky a tyto navzájem bojovaly o členy. Německému autoklubu „Nordböhmischer Kraftfahrerbund“ v Rumburku se podařilo sdružit bezmála 2000 motoristů a jeho hlas měl váhu. Jako jeden z mála úzce spolupracoval s Autoklubem republiky Československé a dlouho kladl prospěch řidičů nad národnostní a politické zájmy. Pořádal divácky oblíbené závody, vydával časopis, pořádal přednášky a bez ustání bojoval za tuzemské řidičstvo.
Jde opět o mistrovské dílo autora známého např. knihou Legendární motocykl Čechie. Všem, co jsou nedočkaví, doporučujeme, aby si knihu pořídili, nebudou litovat.

350,00  Přidat do košíku
Automobil v českých zemích. Projížďka českou historií v automobilech ze sbírek Národního technického muzea, Petr Kožíšek
Automobil v českých zemích. Projížďka českou historií v automobilech ze sbírek Národního technického muzea, Petr Kožíšek
Automobil v českých zemích. Projížďka českou historií v automobilech ze sbírek Národního technického muzea, Petr Kožíšek

Vydalo NTM Praha
Pevná vazba, formát 25 × 27,5 cm, 332 stran

Kniha je plodem více než dvacetileté práce kurátora NTM Petra Kožíška. Jedná se o obsáhlý katalog unikátní automobilové sbírky Národního technického muzea, která patří k nejkvalitnějším teritoriálním sbírkám tohoto oboru ve světě. Chronologicky je zde představeno pět desítek nejhodnotnějších automobilů sbírky, které svými „profily“ vypovídají nejen o svém výrobci, vývoji a technickém a konstrukčním řešení, ale o celkovém historickém vývoji oboru na území českých zemí. Tyto automobily jsou díky své provozní historii výjimečnými svědky času. Kniha na 300 stranách přináší řadu nových informací, podrobností a dosud nepublikovaných dobových dokumentů a fotografií.

850,00  Přidat do košíku
Náš motocyklový dovoz, Prvních 70 let, 1895–1964, Milan Veselý
Náš motocyklový dovoz, Prvních 70 let, 1895–1964, Milan Veselý
Náš motocyklový dovoz, Prvních 70 let, 1895–1964, Milan Veselý

Knižní novinka je výsledkem mnohaletého badatelského úsilí autora a jeho přátel. Je zpracována jako encyklopedie mapující prvních 70 let dovozu motocyklů na naše území. Stěžejní důraz je kladen na co nejúplnější výčet značek působících na našem trhu, časové vymezení jejich působení a stanovení jejich úspěšnosti vyjádřené především počty prodaných kusů. U významnějších firem je proveden rozbor struktury typové nabídky, uvedeny jsou informace o zástupcích, provozní zajímavosti, nejvýznamnější sportovní úspěchy a poznámky k životnosti jejich strojů a výskytu v dnešních sbírkách historických vozidel. Působení jednotlivých značek na našem trhu je u všech doplněno o základní fakta z jejich vlastní firemní historie.

Kniha začíná stručným historickým přehledem shrnujícím prvních 70 let našeho motocyklového dovozu. Následuje první část věnovaná 54 značkám, kterým se u nás podařilo prodat více než 100 motocyklů. Jejich zpracování je podstatně podrobnější než zpracování zbývajících 219 značek v druhé části. Obrovské množství ilustrací spolu s vysokou úrovní grafických i tiskových prací přináší publikaci reprezentativní charakter. Naprostá většina ilustračního materiálu byla převzata z dobových tiskovin a alb dobových fotografií výhradně tuzemského původu.

Fakta z historie byla čerpána přednostně ze starých česky a německy psaných periodik a publikací. Pouze byla doplněna o informace ze soudobé české literatury a internetu. Většina statistických dat byla převzata z archivních firemních výkazů a ze zpráv Českého statistického úřadu. V menším rozsahu posloužily jako zdroj cenných informací dobové almanachy a dobové časopisy. Obrovské množství ilustrací spolu s vysokou úrovní grafických i tiskových prací přináší publikaci reprezentativní charakter. Naprostá většina ilustračního materiálu byla převzata z dobových tiskovin a alb dobových fotografií výhradně tuzemského původu.

1 200,00  Přidat do košíku
Náš motocyklový trh, Prvních 120 let, 1895–2014, Milan Veselý
Náš motocyklový trh, Prvních 120 let, 1895–2014, Milan Veselý
Náš motocyklový trh, Prvních 120 let, 1895–2014, Milan Veselý

Knižní novinka je výsledkem mnohaletého badatelského úsilí autora a jeho přátel. Cílem publikace je co nejstručnější, ale zároveň co nejkomplexnější popis vývoje prvních 120 let jednostopé motorizace našeho území. Stěžejní část knihy je zpracována jako komentovaná a ilustrovaná statistická zpráva vývoje naší motocyklové výroby, prodeje, dovozu a motorizace obyvatelstva. Stručný text osvětlující i ekonomické, politické a legislativní pozadí je doplněn řadou mimořádně rozsáhlých tabulek s dosud nikdy nepublikovanými údaji. Druhá část knihy nastiňuje historii motorizace našich ozbrojených složek, pošty, vývoj dopravních předpisů, bezpečnosti, nehodovosti, silniční sítě a sběratelsko-veteránského hnutí.

Fakta z historie byla čerpána přednostně ze starých česky a německy psaných periodik a publikací. Pouze byla doplněna o informace ze soudobé české literatury a internetu. Většina statistických dat byla převzata z archivních firemních výkazů a ze zpráv Českého statistického úřadu. V menším rozsahu posloužily jako zdroj cenných informací dobové almanachy a dobové časopisy. Obrovské množství ilustrací spolu s vysokou úrovní grafických i tiskových prací přináší publikaci reprezentativní charakter. Naprostá většina ilustračního materiálu byla převzata z dobových tiskovin a alb dobových fotografií výhradně tuzemského původu.

700,00  Přidat do košíku
S Tatrou do pohádky, Irena Ričlová Lachoutová
S Tatrou do pohádky, Irena Ričlová Lachoutová
S Tatrou do pohádky, Irena Ričlová Lachoutová

Kniha S Tatrou do pohádky je tu pro všechny malé milovníky velkých aut. A nejen pro ně. Svá bláznivá dobrodružství v ní prožívají dnes již historické nákladní automobily značky Tatra. Tatínkové, dědečkové a možná i některé maminky mohou dětem k pohádkovému příběhu odvyprávět nějakou vlastní vzpomínku…

200,00  Přidat do košíku
Kouzelná stodola, Irena Ričlová Lachoutová
Kouzelná stodola, Irena Ričlová Lachoutová
Kouzelná stodola, Irena Ričlová Lachoutová

Je možné prožít báječné prázdniny bez televize, počítače, tabletu a mobilního telefonu? Pokud má vaše babička na dvoře kouzelnou stodolu, tak ano. Během jedné noci prožijete výpravu do minulosti, projedete se ve starém autě a na traktoru, ocitnete se v černobílé fotografii i v kufříku od psacího stroje. Otevřete velká dřevěná vrata, dobrodružství začíná…

200,00  Přidat do košíku
Škoda Auto – 100 years Automotive History
Škoda Auto – 100 years Automotive History
Škoda Auto – 100 years Automotive History

autor: Jan Králík

Anglický jazyk

250,00  Přidat do košíku
L&K – Škoda. Teil I, – Jahre des Aufstiegs 1895-1945
L&K – Škoda. Teil I, – Jahre des Aufstiegs 1895-1945
L&K – Škoda. Teil I, – Jahre des Aufstiegs 1895-1945

Pevná vazba, formát A4, 423 stran, český jazyk

1 000,00  Přidat do košíku
L&K – Škoda. II. díl, – Let okřídleného šípu 1945-2003
L&K – Škoda. II. díl, – Let okřídleného šípu 1945-2003
L&K – Škoda. II. díl, – Let okřídleného šípu 1945-2003

Pevná vazba, formát A4, 271 stran, český jazyk

1 000,00  Přidat do košíku
Autobusy Škoda 706 RO a RTO, Martin Harák
Autobusy Škoda 706 RO a RTO, Martin Harák
Autobusy Škoda 706 RO a RTO, Martin Harák

GRADA Publishing
Pevná vazba, formát 22 x 16,5 cm, 144 stran

299,00  Přidat do košíku
Let stříbrných šípů: Historie závodních vozů Mercedes-Benz, Petr Růžička
Let stříbrných šípů: Historie závodních vozů Mercedes-Benz, Petr Růžička
Let stříbrných šípů: Historie závodních vozů Mercedes-Benz, Petr Růžička

GRADA Publishing
Pevná vazba, formát 21,5 × 25,5 cm, 264 stran

499,00  Přidat do košíku
Čezeta a skútry J. F. Kocha, Martin Kusý
Čezeta a skútry J. F. Kocha, Martin Kusý
Čezeta a skútry J. F. Kocha, Martin Kusý

Vydal Fiala & Šebek
Pevná vazba, formát 22 × 31 cm, 276 stran

Vydáno jako III. publikace v edici Katalog motocyklů ČZ. Samostatná obsáhlá práce přibližující všechny související aspekty kolem skútrů ze Strakonic. Autor zpracoval historii do osmi samostatných kapitol: Skútry Koch, Vývoj skútrů Čezeta, Výroba, Sportovec a světoběžník, Propagace, Ve filmu, Technický popis, Jaroslav František Koch, Fotografie, a rozsahem objemná poslední část je pod názvem Přílohy. V sebereflexi a vzpomínkách se na stránkách publikace mnohý dávný majitel skútru a čtenář nalezne. Reprezentační publikace může být radostí v podobě dominanty pod vánočním stromečkem.

999,00  Přidat do košíku
Skicák – Václav Zapadlík
Skicák – Václav Zapadlík
Skicák – Václav Zapadlík

Touto publikací bychom rádi všem milovníkům tvorby Maestra Václava Zapadlíka přiblížili nepříliš známou, ale svým způsobem nesmírně zajímavou část díla tohoto génia kresby a malby historických automobilů. Naleznete zde nejen náčrty, skici, kresby aut či jejich částí, ale i obrázky jazzmenů nebo kresby obnažených žen svůdných křivek. Díky této skladbě neznámých obrázků jsme došli k přesvědčení, že i tato osobitá, nostalgicky kouzelná část jeho tvorby musí být představena široké veřejnosti a hlavně všem příznivcům a obdivovatelům světa historických vozidel.

519,00  Přidat do košíku
Moje krásné trápení, Miroslav Špak
Moje krásné trápení, Miroslav Špak
Moje krásné trápení, Miroslav Špak

Monografie motocyklového závodníka Miroslava Špaka

Silnice, jako královna motocyklového sportu, má nejstarší mistrovství světa. U nás se mistrovství Československa pyšní datem svého vzniku v roce 1954 . Za doby jeho trvání se postupně měnila skladba kubatur. Nakrátko se v něm objevují také sajdkáry. Během trvání mistrovství Československa se v roli účastníků vystřídalo více jak 800 jezdců. Těm nejlepším z nich se podařilo zapsat své jméno natrvalo do historických tabulek vítězů. Cílem mého vyprávění je přiblížit jak pamětníků, tak mladé generaci atmosféru závodů pohledem do jejich zákulisí. To, jak přitažlivé a dramatické časy to byly, hovoří jednotlivé příběhy lidí, mechaniků, závodníků a také organizátorů silničních závodů motocyklů.

350,00  Přidat do košíku
Autobusy první republiky a protektorátu 1918–1945, Martin Harák
Autobusy první republiky a protektorátu 1918–1945, Martin Harák
Autobusy první republiky a protektorátu 1918–1945, Martin Harák

V edici Retro přichází na knižní trh novinka mapující výrobu autobusů a trolejbusů v Československu v letech 1918 až 1948. Největší část trhu tehdy ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho existovaly desítky malých i velkých karosářských firem, které individuálně stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. Čtenáři se seznámí s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přineslo období druhé světové války a následující roky. Bohatá textová část je doplněna konstrukčními detaily, technickými parametry a především množstvím unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Poznáme životní osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další). Vhodný vánoční dárek pro mužskou populaci, bez omezení věku.

 

469,00  Přidat do košíku
Sanitky v Československu a Česku 1918-2018, Jan Tuček
Sanitky v Československu a Česku 1918-2018, Jan Tuček
Sanitky v Československu a Česku 1918-2018, Jan Tuček

V prosinci přichází na knižní pulty kniha „Sanitky v Československu a Česku“ z nakladatelství Grada Publishing. Autor několika odborných publikací Jan Tuček je znalec historie a stálý spolupracovník Motor Journalu. Kniha mapuje vývoj sanitních automobilů v našich zemích od počátku minulého století do současnosti. Přináší dosud nezveřejněnou přehlídku zakázkových sanitních karoserií z období první i druhé republiky a protektorátu. Připomíná sériově vyráběné sanitky i prototypy z let 1945 až 1990 a nabízí pestrou paletu sanitních vozidel zhotovených a provozovaných u nás během posledních tří desetiletí. Má 312 stran a ilustruje ji více než 500 fotografií, z nichž většina nebyla dosud publikována.

599,00  Přidat do košíku
TATRA 813: historie, takticko-technická data, modifikace, Jiří Frýba
TATRA 813: historie, takticko-technická data, modifikace, Jiří Frýba
TATRA 813: historie, takticko-technická data, modifikace, Jiří Frýba

Jediná ucelená publikace o vývoji, výrobě a jednotlivých verzích vozidla Tatra 813 je zpracována především z archivních dokumentů Vojenského ústředního archivu/Vojenského historického archivu Praha. V úvodu seznámí čtenáře s prostředky využívanými pro tah dělostřelectva a velmi těžkých nákladů po 2. světové válce. V hlavní části knihy jsou informace o vývoji tahače Tatra 813, o výrobě prototypů a jejich zkouškách, a také o konstrukci návěsných zařízení požadovaných složkami armády. V nejobsáhlejší kapitole rozdělené do několika částí najdete takticko-technická data jednotlivých aplikací vozidla, která jsou doplněna nákresy a fotografiemi různých částí vozu. Nejpodrobněji je popsán základní typ tahače Tatra 813 8 × 8 (Kolos), ze kterého celá unifikovaná řada vychází. U ostatních provedení včetně civilních jsou uváděny především konstrukční změny. Přílohy obsahují nejen popisy návěsných zařízení tahače a použití motorů řady T 930 v jednotlivých dopravních prostředcích, ale také barevné fotografie vozidel T 813 a jejich nástupce T 815.

399,00  Přidat do košíku
1000 mil československých 1933, 1934, 1935, Petr Kožíšek
1000 mil československých 1933, 1934, 1935, Petr Kožíšek
1000 mil československých 1933, 1934, 1935, Petr Kožíšek

Pro výstižné přiblížení rozsáhlého obsahu je možné napsat, že v reprezentační publikaci je zachyceno autorovo vyznání specifické disciplíně automobilového klání, konaného s různými obměnami až do současnosti. Záměr prvního ročníku soutěže, která se začala v Autoklubu na Opletalové připravovat už v únoru 1933, byla snaha propagovat hospodářskou krizí postižený domácí automobilový průmysl. Popis tří předválečných ročníků zabírá dvě třetiny obsahu publikace. Část původních fotografií soutěžních automobilů byla uložena v archivu Technického muzea, fotky prototypů byly zcela náhodou objeveny v nepoužívaném archivu, další série fotografií byly zapůjčeny z rodinných alb generací, které přímé účastníky znají už pouze z dochovaných ústních vzpomínek. Detaily jednotlivých ročníků přiblíží kopie dobového tisku. Na několika původních fotografiích jsou tovární automobily, které se již nikdy neúčastnily dalších závodů ani soutěží, po skončení 1. ročníku „mílí“ byly výrobcem zničeny – nesplnily naděje. Navazující jsou stránky s popisem vzpomínkových ročníků počínaje rokem 1970, kdy už bylo po republice dostatek nadšených majitelů historických vozidel. Poslední část jsou seznamy startujících a tabulky výsledků předválečných ročníků.

680,00  Přidat do košíku
Motocyklové vozíky Pav, Jiří Bartuš
Motocyklové vozíky Pav, Jiří Bartuš
Motocyklové vozíky Pav, Jiří Bartuš

V edici Retro přichází na knižní pulty novinka, protože motocyklové vozíky tvoří nedílnou, avšak veřejnosti málo známou část československé motoristické historie. Kniha čtenářům přináší ucelený obraz o historii využívání vozíků ve spojení s motocykly, které bylo přímým a logickým důsledkem specifického poválečného rozvoje motorismu v Československu. Specifičnost československého vývoje potvrzuje fakt, že v žádné jiné zemi nedošlo k takovému rozšíření využívání motocyklových vozíků jako právě v Československu. Předností knihy je podrobné zmapování vývoje motocyklových vozíků v Československu, a to jak přímo vozíků PAv, jejichž účelný a přitom velice vkusný a nadčasový design v sobě nesl zhmotnění snah o využití motocyklu jako plnohodnotného dopravního prostředku, tak i předchůdců a též vozíků amatérských konstrukcí, pro které byly vozíky PAv inspirací. Jednotlivé vozíky jsou dopodrobna popsány a patřičně fotograficky zdokumentovány. Na základě zpracování mnoha dobových dokumentů uvádí kniha též informace o praktickém provozování vozíků, o jejich údržbě a opravách.

289,00  Přidat do košíku
Údržba a opravy motocyklů ČZ 125 a 150C, Augustin Šulc, Karel Šulc, Augustin Šulc jun.
Údržba a opravy motocyklů ČZ 125 a 150C, Augustin Šulc, Karel Šulc, Augustin Šulc jun.
Údržba a opravy motocyklů ČZ 125 a 150C, Augustin Šulc, Karel Šulc, Augustin Šulc jun.

Grada uvádí knižní novinku, byla připravena k tisku už v roce 1955, ale bohužel tehdy nevyšla. Jejím obsahem jsou články, které vycházely v časopisu Svět Motorů v letech 1953–1955. Bratři Šulcové se v nich věnovali údržbě a opravám nejvíce prodávaných motocyklů ČZ, které jsou i v současné době nejrozšířenější mezi sběrateli a veteránisty. Mnozí motocyklisté udržují svůj motocykl v pořádku, je však málo těch, kteří si dovedou motocykl správně seřídit, a ještě méně těch, kteří dovedou najít závadu a odstranit ji. Proč? Protože svůj motocykl neznají. Chceme jim proto pomoci. Těmito slovy zahájili bratři Šulcové cyklus 25 článků, které vycházely na pokračování, a které plánovali vydat jako příručku. Podrobně se věnovali technice jízdy (zajíždění nového motocyklu, jízdě do kopce, jízdě za tmy), údržbě (čištění, mazání, napínání řetězu, seřizování brzd, ošetřování pneumatik), ale také složitějším tématům (rozebrání karburátoru, seřízení zapalovače, přebroušení válce, rovnoběžnost kol, opravy motoru, vyjmutí a montáž ložisek a dalším technickým detailům. Články jsou doplněny o technické fotografie z archivu ČZ, komentáře k postupům oprav i ze současného hlediska, hodnocením, co je použitelné a co ne. Zasvěcené rady bratří Šulcových i po letech jistě ocení celá komunita motorkářů veteránistů.

289,00  Přidat do košíku
200 Československých motoristických plaket z období 1922-1939
200 Československých motoristických plaket z období 1922-1939
200 Československých motoristických plaket z období 1922-1939

K výstavě PUDR a BENZÍN Troja 2000 připravil autor katalog s vyobrazením více jak 200 kusů pamětních plaket, mnohdy tvořených podle návrhů významných osobností designu – Španiel, Nušl, Axmann, Švec, Pištora, Pichl a další. Rozhodující pro výběr byla dvě kritéria – aby plaketa byla vydaná na území Československa v období před druhou světovou válkou. Motoristické plakety jsou v dnešní době úzce specializovanou sběratelskou disciplínou. Publikace poučí a může nasměrovat k tématické tvorbě soukromé sbírky.

300,00  Přidat do košíku
Cesta k Favoritu, Jan Králík
Cesta k Favoritu, Jan Králík
Cesta k Favoritu, Jan Králík

Že dlouhá a především trnitá cesta vývoje a výroby osobního automobilu Favorit stojí za pečlivé zdokumentování, věděl autor už před více než třiatřiceti roky. Tehdejší myšlenky musel zapudit, čekal a dočkal se! Vyvíjet cokoli nového při snaze vyhovět rozsáhlé spleti mnoha omezení a zákazů plynoucích z naprosto nesmyslných nařízení bylo v letech normalizace zcela nemožné. I když původní nápad na výrobu nového typu osobního automobilu v rámci RVHP vyšel z nejvyšších stranických míst. Ale konstrukční tendence světových automobilek naznačovaly značně odlišná řešení od původně zamýšlených. Postupného vývoje, někdy až ilegálního, se v Mladé Boleslavi ujali správní lidé. Množství práce s vývojem a potom s přípravou výroby bylo nepředstavitelné, ale lidi byli nadšeni. Nejvíce sil a času zabíraly boje s „větrnými mlýny“ – tehdy v podobě státního aparátu. Až byl Favorit zaveden do výroby, tak se vedoucí představitelé rozplývali v superlativech. Stejně jako ing. Andrej Barčák, tehdejší ředitel obchodní skupiny PZO Motokov: „Favorit byl pro Škodovku přelomový projekt. Škodováci sestrojili a pak vyrobili za podstatně horších podmínek vůz srovnatelný s jejich evropskou konkurencí. Na začátku byla jen spousta omezení, nic nebylo schváleno, šlo se do velkých rizik, ale za výsledek se škodováci vůbec nemuseli stydět.“

Vydal Motor Public, pevná vazba s přebalem, formát 22,5 x 21,5 cm, 118 stran
ISBN 978-80-906693-1-4.

320,00  Přidat do košíku
Soutěž Malou dohodou 1937, Jan Tuček
Soutěž Malou dohodou 1937, Jan Tuček
Soutěž Malou dohodou 1937, Jan Tuček

Automobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha–Bratislava–Košice–Užhorod–Kluž–Bukurešť–Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž devět mělo postranní vozík, a v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a tři sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé.

99,00  Přidat do košíku
Obrněný transportér OT – 810: historie, technicko-taktická data, modifikace, Jiří Frýba
Obrněný transportér OT – 810: historie, technicko-taktická data, modifikace, Jiří Frýba
Obrněný transportér OT – 810: historie, technicko-taktická data, modifikace, Jiří Frýba

V letech po druhé světové válce musela obnovená armáda Československé republiky urychleně řešit problémy s nedostatkem bojové techniky, která měla zajistit vyšší pohyblivost a ochranu pěších jednotek. K dispozici měla pestrou směs obrněných transportérů, pocházejících ze zahraničních jednotek nebo z válečné kořisti. Nejvyšší počty pocházely z německé produkce. Německé polopásové transportéry HkL 6P, hovorově označené „Hakl“, posloužily jako vzor pro první poválečný obrněný polopásový transportér československé výroby OT-810. Jedná se o pozoruhodný a v mnoha ohledech unikátní stroj, který měl původně být vlastně pouhou vylepšenou kopií německého originálu. Postupnými úpravami se však vyvinul v úplně nové vozidlo, které sice zachovávalo původní koncepci ze čtyřicátých let, ale současně přineslo mnoho nových prvků. Renomovaný autor připravil obrazově i faktograficky originální knihu s dosud nepublikovanými materiály z vojenských archivů.

349,00  Přidat do košíku
Středočeské závody a okruhy, Století středočeského silničního závodění, Jaroslav Kotrbáček a Jiří Wohlmuth
Středočeské závody a okruhy, Století středočeského silničního závodění, Jaroslav Kotrbáček a Jiří Wohlmuth
Středočeské závody a okruhy, Století středočeského silničního závodění, Jaroslav Kotrbáček a Jiří Wohlmuth

Přijatelné vzdálenosti mezi osídlenými místy, ale i dobrá silniční síť středních Čech umožnily napsat zajímavou historii závodění v tomto kraji. Už před více než 110 lety se zde začaly jezdit dálkové závody, závody do vrchu a městské okruhy. V mnohých městech mělo závodění jen jepičí život a po prvním odjetém ročníku už další nenásledoval (Kralupy nad Vltavou, Vlašim, Horoměřice, Roztoky u Prahy). Avšak byla místa, kde se jezdilo i několik desetiletí (Městec Králové – 40 ročníků; Kolín – 16 ročníků; Mělník – 13 ročníků). Autoři ke každému z třiceti devíti míst dohledali přesné trasy závodů, informace z pořadatelské činnosti a výsledkové listiny se jmény závodníků známých i neznámých a vše okořenili zajímavostmi z dobového tisku. Pamětníci nad stránkami zavzpomínají a zástupci mladších generací se budou podivovat, kde a na jakých silnicích se závodníci rvali o prvenství.

249,00  Přidat do košíku
Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních značek VII. díl, Jan Černý
Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních značek VII. díl, Jan Černý

V edici Carosserie SODOMKA připravil autor s kolektivem další lahůdku z historie individuálních staveb karoserií na podvozcích osobních automobilů a stavby užitkových vozidel – autobusů, mobilních kuchyní, zdravotních ambulanci, chladicích vozů a dalších dnes již mnohdy kuriózních nástaveb pro specifická určení. Množství původních fotografií doplňují výpisy z obchodních knih se jménem zákazníka s daty převzetí a dokončení zakázky. Vedle českého jazyka je text také v angličtině. Pro kompletaci ucelené řady je třeba zavčas kupovat – to je poučení, protože díly ze začátků obsáhlé obrazové edice již jsou vyprodány.

750,00  Přidat do košíku
Benzín & celuloid: Automobilový závodník a filmový magnát hrabě Saša Kolowrat, Richard Pecha
Benzín & celuloid: Automobilový závodník a filmový magnát hrabě Saša Kolowrat, Richard Pecha

Autor pečlivě shromažďoval řadu faktografických údajů z nevšedního života pozoruhodného Saši Kolowrata. V knize je pak chronologicky seřadil podle jednotlivých roků a podrobně doplnil popisem a fotodokumentací sportovní kariéry Alexandera hraběte Kolowrat-Krakowského. Kniha obsahuje 280 reprodukcí dobových fotografií a tiskovin, 20 původních ilustrací a fotoromán podle posledního snímku v produkci Sascha-Filmu „Café Elektric“. Monografie o životě Alexandera vznikla na popud rodiny Kolowrat-Krakowských u příležitosti 130. výročí jeho narození.

399,00  Přidat do košíku
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti, Jiří Dufek, Jan Králík
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti, Jiří Dufek, Jan Králík
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti, Jiří Dufek, Jan Králík

Výběr nejslavnějších automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi. Na jednotlivých typech od první Laurinky až po současnost je patrný technický vývoj automobilů. Každý model je představen na detailním technickém průhledovém obraze Jiřího Dufka, doplněn o další technické kresby či ukázky výkresové dokumentace. Profil každého z předváděných automobilů je přiblížen v detailech barevné a černobílé fotografie z archivů autorů i automobilky. Velké množství obrazového materiálu je propojeno zajímavými texty Jana Králíka o vývoji jednotlivých modelů, jejich výrobě i sportovních úspěších a představuje také několik osobností z těch mnoha, které se o úspěch či známost mladoboleslavských automobilů zasloužily. Výpravná barevná kniha potěší každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a jistě osloví skalní fandy aut se značkou Škoda.

649,00  Přidat do košíku
Motocykly ve Velké válce 1914 – 1918, Miloslav Straka
Motocykly ve Velké válce 1914 – 1918, Miloslav Straka

Další z řady prací renomovaného autora se opět zabývá motocyklovou historií, tentokrát na pozadí 1. světové války. Vychází v době, kdy uplynulo sto let od jejího průběhu, a jejíž následky fatálně ovlivnily další vývoj všech odvětví v Evropě. Kniha není historickou studií o válce, ale má ambici přiblížit úlohu motocyklů a vojáků, kteří s nimi ve válce sloužili. Motocykly ve Velké válce plnily řadu specifických úkolů. Vedle velmi důležité kurýrní služby také ve službě sanitní a průzkumné. Armády používaly motocykly téměř na všech bojištích, ale největší počet se nacházel na západní frontě na straně Spojenců. Kniha přibližuje čtenářům jednotlivé varianty armádních strojů, technické detaily, podrobný popis nejpoužívanějších modelů a historii zastoupených značek. Publikace přináší mnoho zajímavého nejen našim kmenovým zájemcům o motocyklovou historii, ale měla by nově oslovit i příznivce vojenské historie a militárií vůbec.

220,00  Přidat do košíku
Superb: chlouba značky Škoda, Jan Tuček
Superb: chlouba značky Škoda, Jan Tuček

Pestrou historii z řady škodováckých typů započatou již v podzimních měsících roku 1934, kdy vyjel na silnice první prototyp až po jaro 2015 uvedením nejnovějšího Superbu – to je další téma zpracované renomovaným historikem Janem Tučkem. Cesty realizací konstrukčních novinek, přiblížení výroby, počty vyrobených kusů, kopie dobových fotografií standardních karosářských provedení, ale také individuální stavby, více jak 200 ilustrací a dvou desítek továrních výkresů – je schematický náčrt bohatého obsahu knižní novinky z nakladatelství GRADA.

259,00  Přidat do košíku
Jawa 50 Pionýr, Jiří Wohlmuth
Jawa 50 Pionýr, Jiří Wohlmuth
Jawa 50 Pionýr, Jiří Wohlmuth

Vyhledávaný titul Jawa 50 Pionýr je určen všem pamětníkům, fanouškům i sběratelům nebo prostě těm, kdo na nejmenším motocyklu značky JAWA 50 dodnes jezdí. Druhé vydání volně navazuje na původní text. Čtenář se seznámí s vývojem nejoblíbenějšího typu 550, přezdívaným „pařez“, s jeho konstrukčním řešením, které daleko předběhlo ve své kategorii konkurenci, s celkovou historií, která je velmi bohatá – od roku 1954 se prodalo přibližně 100 000 ks. Toto vydání zahrnuje i prodeje dalších typů, které byly postaveny na základech Jawy 50 typ 550 – typ 555, 05, 20, 21 a 23 Mustang, jehož výroby byla ukončena v roce 1982. V nové kapitole se představí novinka zprovozněná v letošním roce – Pionýr s dvouválcovým motorem. V kapitole o sportovním využití padesátek je připomenuta historie těch vůbec nejnovějších strojů v mistrovství světa a doplněny jsou údaje o současných aktivitách na závodním poli. Je rozšířena kapitola o cestách Pionýra o zajímavost z cesty přes Moldávii, Ukrajinu a Gruzii až k břehům Aralského jezera. Není zapomenuto ani na letošní prázdninovou cestu dvou Čechů z Českého Těšína přes Polsko, Německo, země Beneluxu, Alpy a Rakousko zpět. Rozšířeny jsou informace o elektrických schématech motocyklů a další technické informace.

349,00  Přidat do košíku
F. A. Elstner: Muž činu
F. A. Elstner: Muž činu

Kniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny.
Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala.
Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost – mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti.

299,00  Přidat do košíku
Tatra 805: historie, takticko-technická data, modifikace, Jiří Frýba
Tatra 805: historie, takticko-technická data, modifikace, Jiří Frýba

Lehký nákladní automobil Tatra 805 byl vyvíjen počátkem padesátých let minulého století – v období, kdy se celá Evropa pomalu dostávala z následků druhé světové války. První stránky obeznámí čtenáře s tehdejší úrovní motorizace naší armády, která především iniciovala potřebu pohyblivého 1,5 tunového automobilu. Na stávajícím podvozku byly vedle základních verzí valník a skříň stavěny další jednoúčelové nástavby pro plnění specifických armádních úkonů. Co znamenala jednotlivá označení jako např. Šárka, Jarmila, Ezop, Mozek, Třinec a Neděle osvětlí čtenářům obsažný text. Těžko pochopitelné delimitace a přesuny finálních montáží T 805 mezi výrobními závody jsou dodnes důkazem „plánovaných“ omylů. Dosud nezveřejněné fotografie, přehledně zpracované technické tabulky a výkresy připomenou pamětníkům „osmsetpětku“ od běžných armádních a civilních provedení až po neznámé prototypy. Čtenářům mladších generací pomůže publikace pochopit technické možnosti v dobových souvislostech.

349,00  Přidat do košíku
Legendární Škoda 1000 MB
Legendární Škoda 1000 MB

Pro čtenáře, které zajímá historie motorismu, je u příležitosti 50. výročí vzniku automobilu Škoda 1000 MB připravena kniha o vývoji, přípravě a sériové velkovýrobě českého osobního vozu. V první části je stručná rekapitulace poválečných předchůdců z let 1946 až 1964. Množství dosud nezveřejněných fotografií představí prototypy i sériové „tisícovky“. Obsah nabízí kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyrobených kusů pro domácí i zahraniční trh i sportovní úspěchy.

469,00  Přidat do košíku
Jawa kývačka: motocyklové typy 351-361, Jiří Wohlmuth
Jawa kývačka: motocyklové typy 351-361, Jiří Wohlmuth
Jawa kývačka: motocyklové typy 351-361, Jiří Wohlmuth

„Kývačky“ byly ve výrobě od roku 1954. V začátcích to byl motocykl moderní konstrukce a pro omezený sortiment nabídky se stal početně nejvíce rozšířeným typem na tuzemských silnicích. Podvozek byl univerzální, vhodný pro montáž dvoudobých vzduchem chlazených motorů pěti objemových tříd.

Na prvních stránkách knihy je kratičký úvodu s rychlým přehledem předválečné produkce. Další obsah osvětlí čtenáři rozsáhlou historii dobovými fotografiemi prototypů, rozměrovými náčrtky, fotografiemi sportovních i civilních provedení z dobového tisku, detailními popisy rozdílů jednotlivých typů. Kapitoly se věnují i významným osobnostem podílejícím se na vývoji a výrobě a motocyklovým závodníkům všech kategorií, prodeji v zahraničí, kniha obsahuje i reprint části manuálu, kopie dobových prospektů a rozsáhlé technické tabulky.

349,00  Přidat do košíku