Soutěž Malou dohodou 1937
Soutěž Malou dohodou 1937
Soutěž Malou dohodou 1937

Automobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha–Bratislava–Košice–Užhorod–Kluž–Bukurešť–Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž devět mělo postranní vozík, a v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a tři sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé.

not rated 299,00 včetně DPHPřidat do košíku
Autobusy SOR
Autobusy SOR
Autobusy SOR

Na počátku zpracované historie je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy. Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města. Dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích na Slovensku, Ukrajině, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu,Pobaltí, Chorvatsku a dalších místech. Kniha nabízí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Poslední část obsahuje souhrnné technické tabulky a rozměrové náčrtky v barevném provedení.

not rated 319,00 včetně DPHPřidat do košíku
Auta první republiky 1918 – 1938
Auta první republiky 1918 – 1938
Auta první republiky 1918 – 1938

Reprezentační publikace s dokonale zpracovanou grafikou připravena renomovaným autorem. Obsah tvoří popisy osobních automobilů vyráběných na území Československa v letech 1918 až 1938, jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Celkem 600 výhradně dobových fotografií je použito v kapitolách jednotlivých výrobních značek. Poslední kapitola obsahuje 52 kopií dobových prospektů uváděných automobilek. Knižní novinka bude ozdobou knihovny, zdrojem mnoha nových informaci, potěšením čtenáře a radostí majitele…

not rated 599,00 včetně DPHPřidat do košíku
Obrněný transportér OT – 810, Historie, technicko-taktická data, modifikace
Obrněný transportér OT – 810, Historie, technicko-taktická data, modifikace
Obrněný transportér OT – 810, Historie, technicko-taktická data, modifikace

V letech po druhé světové válce musela obnovená armáda Československé republiky urychleně řešit problémy s nedostatkem bojové techniky, která měla zajistit vyšší pohyblivost a ochranu pěších jednotek. K dispozici měla pestrou směs obrněných transportérů, pocházejících ze zahraničních jednotek nebo z válečné kořisti. Nejvyšší počty pocházely z německé produkce. Německé polopásové transportéry HkL 6P, hovorově označené „Hakl“, posloužily jako vzor pro první poválečný obrněný polopásový transportér československé výroby OT-810. Jedná se o pozoruhodný a v mnoha ohledech unikátní stroj, který měl původně být vlastně pouhou vylepšenou kopií německého originálu. Postupnými úpravami se však vyvinul v úplně nové vozidlo, které sice zachovávalo původní koncepci ze čtyřicátých let, ale současně přineslo mnoho nových prvků. Renomovaný autor připravil obrazově i faktograficky originální knihu s dosud nepublikovanými materiály z vojenských archivů.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
Středočeské závody a okruhy, Století středočeského silničního závodění
Středočeské závody a okruhy, Století středočeského silničního závodění
Středočeské závody a okruhy, Století středočeského silničního závodění

Přijatelné vzdálenosti mezi osídlenými místy, ale i dobrá silniční síť středních Čech umožnily napsat zajímavou historii závodění v tomto kraji. Už před více než 110 lety se zde začaly jezdit dálkové závody, závody do vrchu a městské okruhy. V mnohých městech mělo závodění jen jepičí život a po prvním odjetém ročníku už další nenásledoval (Kralupy nad Vltavou, Vlašim, Horoměřice, Roztoky u Prahy). Avšak byla místa, kde se jezdilo i několik desetiletí (Městec Králové – 40 ročníků; Kolín – 16 ročníků; Mělník – 13 ročníků). Autoři ke každému z třiceti devíti míst dohledali přesné trasy závodů, informace z pořadatelské činnosti a výsledkové listiny se jmény závodníků známých i neznámých a vše okořenili zajímavostmi z dobového tisku. Pamětníci nad stránkami zavzpomínají a zástupci mladších generací se budou podivovat, kde a na jakých silnicích se závodníci rvali o prvenství.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
Tatra v archivní dokumentaci 1947 – 1997
Tatra v archivní dokumentaci 1947 – 1997
Tatra v archivní dokumentaci 1947 – 1997

Ve druhém dílu limitované edice připravil autor další rozsáhlou práci o historii firmy Tatra. Reprodukce původní dobové dokumentace v přehledné formě dává představu o množství vyráběných typů v uváděném období. Mezi chronologicky seřazenými reprodukcemi firemních fotografií osobních a užitkových typů jsou v první publikaci 2/1 na 180 stranách technické tabulky s počty vyrobených kusů. Pro znalce, historiky a majitele kopřivnické značky přibude do knihovny k rozebranému prvnímu dílu další obsáhlá publikace.

not rated 3 900,00 včetně DPHPřidat do košíku
Mělník byl první
Mělník byl první
Mělník byl první

V podtextu je uvedeno: „Vyprávění o tom, jak začalo mistrovství republiky, o motorismu a zejména motoristickém sportu na Mělnicku.“ Ještě bych doplnil drobnost – jezdilo se v místech, která si už dnes pamatuje hrstka nadšenců, i to chtěl autor připomenout. Na stránkách skromné publikace je zachycena historie, kdy legendy prvorepublikového období postupně přechází do skromných poválečných aktivit. I zde jsou patrná specifika, která každý známe z vlastních zkušeností – přípravy a konání sportovních akcí stálo na aktivitě několika nadšenců, aby se po vydařených nedělních závodech měli místní úředníci v médiích čím chlubit. Pečlivým hledáním v archívech, dobovém tisku a při návštěvách několika žijících přímých účastníků se autor dopracoval ke zdrojům, aby tehdejší události mohl připomenout pamětníkům a seznámit zástupce mladších generací s místy, kde všude se konaly motoristické podniky, a kdo byl za řídítky a volanty.

not rated 300,00 včetně DPHPřidat do košíku
Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních značek VII. díl
Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních značek VII. díl

V edici Carosserie SODOMKA připravil autor s kolektivem další lahůdku z historie individuálních staveb karoserií na podvozcích osobních automobilů a stavby užitkových vozidel – autobusů, mobilních kuchyní, zdravotních ambulanci, chladicích vozů a dalších dnes již mnohdy kuriózních nástaveb pro specifická určení. Množství původních fotografií doplňují výpisy z obchodních knih se jménem zákazníka s daty převzetí a dokončení zakázky. Vedle českého jazyka je text také v angličtině. Pro kompletaci ucelené řady je třeba zavčas kupovat – to je poučení, protože díly ze začátků obsáhlé obrazové edice již jsou vyprodány.

not rated 750,00 včetně DPHPřidat do košíku
Legendární Praga V3S
Legendární Praga V3S

Nákladní automobil Praga V3S je náš nejznámější a nejdéle vyráběný užitkový automobil, který dosud jezdí. Dokázal si získat pověst nezničitelného dříče, který je provozně nenáročný, lehký a projede velmi těžkým terénem. Nová publikace čerpá z vojenských archivů, kam se běžný čtenář nedostane. Přináší tak kromě technických dat a fundovaného výkladu o historii vozu unikátní, dosud nepublikovaný přehled jednotlivých vojenských aplikací tohoto vozidla.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
Klenoty z kapoty
Klenoty z kapoty

Obsah je věnován plaketám, které jsou půvabnou kapitolou dlouhé cesty motorismu první poloviny 20. století. Drobná umělecká dílka vypráví o autorech, kteří je tvořili, ale i o bohatém, pestrém rozporuplném spolkovém životě motoristů. Produkce sochařských a grafických děl je představena v širokém záběru od exkluzivních až po méně zdařilé kusy z pohledu výtvarného i řemeslného. Všechny plakety mají významnou dokumentární hodnotu. Je zajímavé sledovat, jak se autoři, sochaři a medailéři dokázali vyrovnat s automobilní a motocyklovou tematikou. Některé z uvedených plaket snesou srovnání s celosvětovou meziválečnou úrovní a zůstávají uměleckými díly s vysokou nadčasovou hodnotou.

not rated 450,00 včetně DPHPřidat do košíku
V soukolí okřídleného šípu
V soukolí okřídleného šípu

Kniha V soukolí okřídleného šípu vychází už podruhé, obohacená o rozhovor s nejmladším z rodu Hrdličků. Žádný zájemce o historii i současnost motorismu by si neměl nechat ujít mnohdy až neuvěřitelné příběhy Karla Hrdličky, Petra Hrdličky a Martina Hrdličky, otce, syna a vnuka, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. První se stal na sklonku 20. let jejím ředitelem (v roce 1941 takřka odveden gestapem a na hodinu propuštěn), druhý (jako dítě představitele vysoké buržoazie) začal jako učedník a skončil jako ředitel výzkumně vývojového závodu AZNP Mladá Boleslav, odpovědný za vývoj vozu Škoda Favorit, třetí (syn předlistopadového činovníka) musel svojí pílí dokázat, že nynější post šéfa vývoje motoru a podvozku nedostal zadarmo. Nenechte si ujít strhující příběhy jedné rodiny, která je po dlouhá desetiletí propojena s historií továrny Škoda.

not rated 339,00 včetně DPHPřidat do košíku
Za ohradou snů: Motorové opojení Kamila Lhotáka
Za ohradou snů: Motorové opojení Kamila Lhotáka

Kamilu Lhotákovi bylo pět let, když poprvé spatřil u nádraží v Lánech automobil. Psal se rok 1917 a o osudu malého Kamila bylo rozhodnuto. Budoucí slavný malíř se do strojů na dvou a čtyřech kolech tak zamiloval, že své vášni zůstal věrný po celý život. Automobilům, motocyklům a bicyklům věnoval stovky obrazů a technicky precizních ilustrací, sám však byl také zdatným jezdcem a zapáleným sběratelem, vlastníkem řady legendárních značek. Kamil Lhoták (1912–1990), malíř a grafik, člen Skupiny 42. V roce 1954 se seznámil se spisovatelem Adolfem Branaldem a nakreslil ilustrace pro jeho román Dědeček automobil a podílel se též na filmové adaptaci tohoto díla. Ve stejné době vydal vlastní bohatě ilustrovanou knihu Kolo – motocykl – automobil. Kniha Lhotákových vzpomínek je doplněna rozsáhlým obrazovým materiálem, který přiblíží popisovanou atmosféru. Jsou použity stránky raritního časopisu, který Lhoták psal a kreslil na gymnáziu, neznámými kresbami, fotografiemi, dobovými reklamami.

not rated 390,00 včetně DPHPřidat do košíku
Zbarvení a označování vozidel československé armády v letech 1945–1992
Zbarvení a označování vozidel československé armády v letech 1945–1992

Obsah knižní novinky umožní doplnit si či upřesnit znalosti o vzhledu bojové techniky čs. armády od prvních měsíců její obnovy roku 1945 až po její zánik v roce 1992. Zájemci o historii se budou orientovat v široké, relativně nepřehledné škále  zbarvení a označování. Jde o dosud nezpracovanou část historie poválečné ČSA. Autor čerpal z mnoha složitě dostupných archivních materiálů, ze složek jednotlivých útvarů armády, přičemž se snažil při zveřejňování dobových dokumentů co nejvíce přiblížit jejich autentickému vzhledu. Mnohá bílá místa doplnilo též svědectví dosud žijících pamětníků a nadšených sběratelů. Díky této knize už nebude nikomu vojenská technika splývat v jednu zelenou masu, protože zjistí, že skutečnost byla mnohem barvitější, že nebyla jen fádně zelená s nenápadnými žlutočernými tabulkami evidenčních čísel. Kniha je vybavena mnoha kresbami, schématy a barevnými fotografiemi.

not rated 329,00 včetně DPHPřidat do košíku
Autobus Karosa 900
Autobus Karosa 900

Edici Retro obohatil další přírůstek mapující část domácí produkce autobusů Karosa Vysoké Mýto,  jehož výroba prošla řadou zásadních změn počátkem devadesátých let 20. století, tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly „západní“ vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí.

Bohatý obsah předkládá dychtivému čtenáři specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor předkládá historii vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.

not rated 339,00 včetně DPHPřidat do košíku
Benzín & celuloid: Automobilový závodník a filmový magnát hrabě Saša Kolowrat
Benzín & celuloid: Automobilový závodník a filmový magnát hrabě Saša Kolowrat

Autor pečlivě shromažďoval řadu faktografických údajů z nevšedního života pozoruhodného Saši Kolowrata. V knize je pak chronologicky seřadil podle jednotlivých roků a podrobně doplnil popisem a fotodokumentací sportovní kariéry Alexandera hraběte Kolowrat-Krakowského. Kniha obsahuje 280 reprodukcí dobových fotografií a tiskovin, 20 původních ilustrací a fotoromán podle posledního snímku v produkci Sascha-Filmu „Café Elektric“. Monografie o životě Alexandera vznikla na popud rodiny Kolowrat-Krakowských u příležitosti 130. výročí jeho narození.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
Zámek s vůní benzínu
Zámek s vůní benzínu

Spojení šlechty a automobilu nám okamžitě evokuje největší myslitelný luxus na čtyřech kolech. Co ale skutečně víme o minulosti tohoto vztahu? Studium historické dopravní techniky na šlechtických sídlech je teprve ve svých počátcích. Příležitosti získat informace od přímých pamětníků byly ve většině případů promarněny a naprostá většina autentických šlechtických automobilů kdesi zmizela i se svými řidiči a majiteli. Předkládaná kniha ale dokazuje, že díky archivní dokumentaci lze přesvědčivě rekonstruovat některý z osudů zámeckých šoférů, cestovatelů či závodníků a obohatit obraz každodenní kultury šlechtického sídla o originální a neznámé téma.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti

Výběr nejslavnějších automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi. Na jednotlivých typech od první Laurinky až po současnost je patrný technický vývoj automobilů. Každý model je představen na detailním technickém průhledovém obraze Jiřího Dufka, doplněn o další technické kresby či ukázky výkresové dokumentace. Profil každého z předváděných automobilů je přiblížen v detailech barevné a černobílé fotografie z archivů autorů i automobilky. Velké množství obrazového materiálu je propojeno zajímavými texty Jana Králíka o vývoji jednotlivých modelů, jejich výrobě i sportovních úspěších a představuje také několik osobností z těch mnoha, které se o úspěch či známost mladoboleslavských automobilů zasloužily. Výpravná barevná kniha potěší každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a jistě osloví skalní fandy aut se značkou Škoda.

not rated 499,00 včetně DPHPřidat do košíku
České trolejbusy
České trolejbusy

Další publikace renomovaného autora – znalce historie a současnosti městské dopravy nabízí komplexní pohled na současný a minulý provoz trolejbusů v České republice. Kniha vás seznámí s historickým vývojem trolejbusové dopravy, konstrukčními prvky vozidel i vzpomínkami konstruktérů, kteří byli u vývoje některých modelů. Po přečtení této knihy už nikdy nebude svezení trolejbusem stejné jako předtím, protože budete uvedené vozidlo vidět ve všech souvislostech.

not rated 339,00 včetně DPHPřidat do košíku
Bohumil Staša: Slavná léta s ČZ i Jawou
Bohumil Staša: Slavná léta s ČZ i Jawou

Průřez životních osudů rodiny Stašů – od nejstaršího Vincence, jeho syna Bohumila (nejúspěšnějšího čs jezdce na motocyklech obou domácích značek) a Bohumila nejmladšího. Současně se čtenář dozví zajímavé informace o vývoji silničních motocyklů naší výroby. Dobové fotografie zasazené do textu ilustrují vzestup a pozvolný útlum výkonnosti s porovnáním dalších motocyklových značek prezentovaných na závodních tratích. Pamětníci si připomenou zašlou slávu našich motocyklů a čtenáři mladších generací budou mít možnost pravdivých výpovědí aktérů memoárů.

not rated 329,00 včetně DPHPřidat do košíku
Konstruktér vzpomíná
Konstruktér vzpomíná

Memoáry uznávaného konstruktéra zaměřeného na vývoj automobilů a motocyklů pro závodní tratě. Od roku 1970 byl hlavním konstruktérem ve firmě Metalex – tehdejším hospodářském zařízení Svazarmu. Tehdy byla snaha aby formulové vozy byly všechny shodné konstrukce a měly jezdit Poháry socialistických zemí. Automobily nesoucí konstrukční rukopis je možné dodnes vidět při různých vzpomínkových akcích. Autor detailně vzpomíná na jednotlivé události, kolegy, závodníky, ale i na úspěchy a mnohá nepovedená konstrukční řešení.

not rated 299,00 včetně DPHPřidat do košíku
Motocykly ve Velké válce 1914 – 1918
Motocykly ve Velké válce 1914 – 1918

Další z řady prací renomovaného autora se opět zabývá motocyklovou historií, tentokrát na pozadí 1. světové války. Vychází v době, kdy uplynulo sto let od jejího průběhu, a jejíž následky fatálně ovlivnily další vývoj všech odvětví v Evropě. Kniha není historickou studií o válce, ale má ambici přiblížit úlohu motocyklů a vojáků, kteří s nimi ve válce sloužili. Motocykly ve Velké válce plnily řadu specifických úkolů. Vedle velmi důležité kurýrní služby také ve službě sanitní a průzkumné. Armády používaly motocykly téměř na všech bojištích, ale největší počet se nacházel na západní frontě na straně Spojenců. Kniha přibližuje čtenářům jednotlivé varianty armádních strojů, technické detaily, podrobný popis nejpoužívanějších modelů a historii zastoupených značek. Publikace přináší mnoho zajímavého nejen našim kmenovým zájemcům o motocyklovou historii, ale měla by nově oslovit i příznivce vojenské historie a militárií vůbec.

not rated 290,00 včetně DPHPřidat do košíku
Superb – chlouba značky Škoda
Superb – chlouba značky Škoda

Pestrou historii z řady škodováckých typů započatou již v podzimních měsících roku 1934, kdy vyjel na silnice první prototyp až po jaro 2015 uvedením nejnovějšího Superbu – to je další téma zpracované renomovaným historikem Janem Tučkem. Cesty realizací konstrukčních novinek, přiblížení výroby, počty vyrobených kusů, kopie dobových fotografií standardních karosářských provedení, ale také individuální stavby, více jak 200 ilustrací a dvou desítek továrních výkresů – je schematický náčrt bohatého obsahu knižní novinky z nakladatelství GRADA.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
Jawa 50 Pionýr
Jawa 50 Pionýr

Vyhledávaný titul Jawa 50 Pionýr je určen všem pamětníkům, fanouškům i sběratelům nebo prostě těm, kdo na nejmenším motocyklu značky JAWA 50 dodnes jezdí. Druhé vydání volně navazuje na původní text. Čtenář se seznámí s vývojem nejoblíbenějšího typu 550, přezdívaným „pařez“, s jeho konstrukčním řešením, které daleko předběhlo ve své kategorii konkurenci, s celkovou historií, která je velmi bohatá – od roku 1954 se prodalo přibližně 100 000 ks. Toto vydání zahrnuje i prodeje dalších typů, které byly postaveny na základech Jawy 50 typ 550 – typ 555, 05, 20, 21 a 23 Mustang, jehož výroby byla ukončena v roce 1982. V nové kapitole se představí novinka zprovozněná v letošním roce – Pionýr s dvouválcovým motorem. V kapitole o sportovním využití padesátek je připomenuta historie těch vůbec nejnovějších strojů v mistrovství světa a doplněny jsou údaje o současných aktivitách na závodním poli. Je rozšířena kapitola o cestách Pionýra o zajímavost z cesty přes Moldávii, Ukrajinu a Gruzii až k břehům Aralského jezera. Není zapomenuto ani na letošní prázdninovou cestu dvou Čechů z Českého Těšína přes Polsko, Německo, země Beneluxu, Alpy a Rakousko zpět. Rozšířeny jsou informace o elektrických schématech motocyklů a další technické informace.

not rated 299,00 včetně DPHPřidat do košíku
Jawa Californian
Jawa Californian

V edici Retro vychází 2. rozšířené vydání typové monografie motocyklů Californian. Renomovaný autor chronologicky seřadil detaily vývoje, souvislosti, ale i varianty vybavení pro jednotlivá zastoupení na trhu v USA. Čtenáři se dozví, čím byl ovlivňován odbyt našich motocyklů na zahraničních trzích od roku 1945. Všechny fáze historie jsou doplněny množstvím fotografií, nákresů a kopiemi dobových propagačních materiálů.

not rated 369,00 včetně DPHPřidat do košíku
METALEX
METALEX

Už při vyslovení názvu Metalex jistě poskočí srdce každého motoristického fanouška, který vyrůstal v Československu v poslední třetině 20. století. Celý svět tehdy znal závodní vozy Ferrari, Lotus nebo McLaren, které ovládaly okruhy formule 1, ale zajímavé věci se děly i za „železnou oponou“. Pod křídly Metalexu se před téměř půlstoletím sešla parta nadšenců, jež mohla nabídnout mnohem víc než pouhý zápal pro věc: byli to ti nejlepší českoslovenští konstruktéři i jezdci, kteří společně dokázali vytvořit mnoho precizně zpracovaných a vždy novátorsky řešených konstrukcí závodních a sportovních automobilů a motocyklů a udávat tak tón motoristickému sportu ve střední a východní Evropě. Díky vyspělé technologické základně a kvalifikovanému personálu byli schopni realizovat sériovou výrobu pozoruhodných strojů, které pak stály u zrodu různých národních i mezinárodních soutěžních seriálů. Za volanty z dílen Metalexu se tak bez nadsázky zrodila celá tehdejší československá jezdecká elita.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
Jiří Kristián Lobkowicz
Jiří Kristián Lobkowicz

Seriál závodů mistrovství světa vozů formule 1 poutá ročně pozornost miliónů fanoušků automobilového sportu. Jejich neméně oblíbeným předchůdcem byly ve dvacátých a třicátých letech 20. století mezinárodní závody kategorie Grand Prix, které se jezdily na několika věhlasných tratích v Evropě. Mezi nimi figurovala i závodní dráha AVUS v Berlíně, trať, která se ve své době stala synonymem závodního motoristického, především automobilového sportu. Dne 22. května roku 1932 hostila i mladého závodníka Jiřího Kristiána Lobkowicze, příslušníka prastarého českého šlechtického rodu. Stala se mu osudnou a smrtí na závodišti skončila jedna slibně se vyvíjející závodnická kariéra. Stránky pečlivě připravené publikace přiblíží i životní příběhy jeho blízkých rodinných příslušníků či závodnických souputníků z aristokratických rodin, jejichž osudy byly v lecčems podobné.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
F. A. Elstner: Muž činu
F. A. Elstner: Muž činu

Kniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny.
Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala.
Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost – mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti.

not rated 299,00 včetně DPHPřidat do košíku
Autobusy Karosa 700
Autobusy Karosa 700

Novinka na předvánočních knižních pultech je z osvědčeného nakladatelství, které v edici Retro postupně představuje historii výrobních značek a monografie jednotlivých typů vozidel. Vývoj, konstrukce a výroba autobusů Karosa 700 je zachycena od prvních výkresů přes varianty, speciální nástavby a nestandardní využití až po poslední vyrobené kusy. Přehledně připravena jsou technická data, detaily o výrobě, používání na tuzemském trhu, ale i export. Množství fotografií stejně jako textová část plná zajímavých informaci potěší dřívější i současné uživatele, pamětníky a všechny, kteří se zajímají o historii motorismu nebo o technické detaily autobusové konstrukce.

not rated 339,00 včetně DPHPřidat do košíku
Historie automobilů Jawa
Historie automobilů Jawa

Pouhých osmnáct roků automobilové výroby ve Kvasinách se odehrálo v nejsložitějším období Československa. Renomovaný autor a znalec historie tentokrát zpracoval automobily Jawa od prvních prototypů přes zahájení výroby po odbyt a vyzvedl i sportovní úspěchy v předválečném období. Čtenáři se dozví o tajném vývoji pro poválečnou výrobu. Poutavé čtení doplněné množstvím původních fotografií pokračuje vysvětlením, proč se poslední typ automobilu Jawa jmenoval Aero Minor. V závěru je popis úspěchů v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1949, který o dva roky později skončil čtyřletým vězením úspěšné posádky. Poutavé čtení pro všechny kategorie motoristů.

not rated 380,00 včetně DPHPřidat do košíku
Tatra 805
Tatra 805

Lehký nákladní automobil Tatra 805 byl vyvíjen počátkem padesátých let minulého století – v období, kdy se celá Evropa pomalu dostávala z následků druhé světové války. První stránky obeznámí čtenáře s tehdejší úrovní motorizace naší armády, která především iniciovala potřebu pohyblivého 1,5 tunového automobilu. Na stávajícím podvozku byly vedle základních verzí valník a skříň stavěny další jednoúčelové nástavby pro plnění specifických armádních úkonů. Co znamenala jednotlivá označení jako např. Šárka, Jarmila, Ezop, Mozek, Třinec a Neděle osvětlí čtenářům obsažný text. Těžko pochopitelné delimitace a přesuny finálních montáží T 805 mezi výrobními závody jsou dodnes důkazem „plánovaných“ omylů. Dosud nezveřejněné fotografie, přehledně zpracované technické tabulky a výkresy připomenou pamětníkům „osmsetpětku“ od běžných armádních a civilních provedení až po neznámé prototypy. Čtenářům mladších generací pomůže publikace pochopit technické možnosti v dobových souvislostech.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
Sůva ze Smrčí
Sůva ze Smrčí

Takřka v den 90. narozenin pana Rudolfa Sůvy přibyla na knižní pulty novinka z vydavatelství Grada Publishing. Kluk ze Smrčí nad Železným Brodem o sobě tvrdil, že je nejrychlejším pekařem, když v pracovní dny rozvážel v sajdkáře uložené výrobky z tátovy pekárny a v neděli jel s timtéž motocyklem na silniční závody. Divácky atraktivní, ale jezdecky náročné disciplíně s motocyklem BMW, který byl používán Wehrmachtem při evropské expanzi, se hlavní aktér věnoval od prvních poválečných měsíců. V době kdy neexistovaly televizní přenosy, měly motocyklové závody neuvěřitelné počty příznivců a diváků. Padesátá léta po válce byla obdobím největšího rozvoje motocyklových disciplín. Používalo se doslova vše „co jezdilo“. Čtenářům se dostává bohatý text s množstvím dosud nezveřejněných fotografií, které přiblíží krásnou dobu nadšení, kdy motivací bylo dosažení nejlepších sportovních výkonů.

not rated 249,00 včetně DPHPřidat do košíku
ČKD kontra(kt) Škoda
ČKD kontra(kt) Škoda

Práce z dějin techniky a přírodních věd, svazek 34 přiblíží detaily konkurenčního boje mezi firmami Českomoravskou-Kolben- Daněk a Akciovou společností, dříve Škodova závody v Plzni v letech 1928 – 1932. Tehdejší dva největší strojírenské podniky v meziválečném období sváděly mezi sebou boje o zákazníky. První část mapuje léta 1928 a 1929, druhá část popisuje období od počátků hospodářské krize v letech 1930 až 1932. V jedné fázi vývoje vzájemných vztahů dokonce vytvořily společnou organizaci pro odbyt. Autor čerpající z archivních pramenů nabízí čtenářům podstatnou část zcela nových, dosud nepublikovaných informací.

not rated 275,00 včetně DPHPřidat do košíku
Legendární Škoda 1000 MB
Legendární Škoda 1000 MB

Pro čtenáře, které zajímá historie motorismu, je u příležitosti 50. výročí vzniku automobilu Škoda 1000 MB připravena kniha o vývoji, přípravě a sériové velkovýrobě českého osobního vozu. V první části je stručná rekapitulace poválečných předchůdců z let 1946 až 1964. Množství dosud nezveřejněných fotografií představí prototypy i sériové „tisícovky“. Obsah nabízí kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyrobených kusů pro domácí i zahraniční trh i sportovní úspěchy.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
Poštovní autobusy 1919 – 1932 2. díl
Poštovní autobusy 1919 – 1932 2. díl

Publikace s bohatým obrazovým (převážně fotografickým) doprovodem, vycházející ve spolupráci s pražským Poštovním muzeem České pošty, přináší na 256 stranách velkého formátu podrobné a dosud nepublikované údaje o skromných počátcích, nadějném rozvoji a nečekaném konci všech systémů státní poštovní (linkové) autobusové dopravy na území Čech, Moravy, Slezska a Slovenska před 1. světovou válkou, kdy tyto země byly součástí rakousko-uherské monarchie. Kniha vznikla na základě dlouholetého studia archivních materiálů a její autor Petr Hoffman si klade za cíl atraktivní formou přiblížit nejstarší dějiny naší autobusové dopravy a napravit některé dosud publikované omyly a tradované mýty.

not rated 980,00 včetně DPHPřidat do košíku
Vojenské nákladní automobily Škoda 1919–1951
Vojenské nákladní automobily Škoda 1919–1951

Autor předkládá zájemcům o automobilovou historii výsledky dlouhodobého hledání v civilních i armádních archivech a pohovorů s pamětníky, to vše pečlivě složeno do chronologické mozaiky. Vývoj a výroba armádních speciálů v plzeňské Škodovce v letech 1919 až 1951 dosud nebyla knižně zpracována. Koncern Škoda byl největší zbrojovkou rakousko-uherské monarchie, ale nikdy se přímo nevěnoval produkci automobilů. Změna nastala až po vzniku samostatné republiky. Zavedení tuzemští výrobci neměli na státních zakázkách pro armádu zájem, na rozdíl od plzeňského koncernu, který ale neměl dostatečné zkušenosti. Od vývoje až po prototypovou výrobu dokázali v Plzni v krátké době nabídnou automobily vlastní konstrukce.

Průřez vývojem a výrobou z uvedených let je doplněn technickými parametry všech typů. Úspěchy jednotlivých modelů, výsledky armádních zkoušek, ale i omyly a slepé cesty najde čtenář přehledně uspořádané a doplněné cennými původním dosud nepublikovanými fotografiemi.

not rated 369,00 včetně DPHPřidat do košíku
Jawa kývačka
Jawa kývačka

„Kývačky“ byly ve výrobě od roku 1954. V začátcích to byl motocykl moderní konstrukce a pro omezený sortiment nabídky se stal početně nejvíce rozšířeným typem na tuzemských silnicích. Podvozek byl univerzální, vhodný pro montáž dvoudobých vzduchem chlazených motorů pěti objemových tříd.

Na prvních stránkách knihy je kratičký úvodu s rychlým přehledem předválečné produkce. Další obsah osvětlí čtenáři rozsáhlou historii dobovými fotografiemi prototypů, rozměrovými náčrtky, fotografiemi sportovních i civilních provedení z dobového tisku, detailními popisy rozdílů jednotlivých typů. Kapitoly se věnují i významným osobnostem podílejícím se na vývoji a výrobě a motocyklovým závodníkům všech kategorií, prodeji v zahraničí, kniha obsahuje i reprint části manuálu, kopie dobových prospektů a rozsáhlé technické tabulky.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku