Stalingrad jsme dobyli 21. srpna, Petr Hošťálek a Miloň Dvořák
Stalingrad jsme dobyli 21. srpna, Petr Hošťálek a Miloň Dvořák
Stalingrad jsme dobyli 21. srpna, Petr Hošťálek a Miloň Dvořák
Petr Hošťálek má za sebou již několik motocyklových cest a pro tuto poslední získal parťáka – Miloně Dvořáka. A tak se dva stále mladí kluci vydali na cestu do Ruska. V prvopočátku byli vedeni symbolickou myšlenou cestovat na motocyklech, které v důsledku politické situace byly v cíli cesty snad již v dávné minulosti. Výsledkem je text s mnohdy až neuvěřitelnými zážitky, které jsou doplněny množstvím fotografií. Přeneste se s autory při podvečerním čtení do autentických zážitků získaných při cestě na dvou válečných motorkách značky BMW z jižních Čech přes Rakousko, Slovensko a Ukrajinu do ruského Volgogradu a zpět.
390  Přidat do košíku
Za volantem bez bázně a chikany. Fenomén autoklubů v českých zemích 1904-1951, Sylvie Zouharová Dyková, Jan Němec
Za volantem bez bázně a chikany. Fenomén autoklubů v českých zemích 1904-1951, Sylvie Zouharová Dyková, Jan Němec
Za volantem bez bázně a chikany. Fenomén autoklubů v českých zemích 1904-1951, Sylvie Zouharová Dyková, Jan Němec
Obsáhlý katalog výstavy v expozici Technického muzea v Brně (25. 10. 2022 až do 26.02. 2023) . Název výstavy byl zvolen záměrně: je to reminiscence na text uveřejněný v roce 1913 v prvním čísle časopisu Auto, vydaném Český klubem automobilistů. Zakladatel klubu Karel Rosenberg v něm vzpomíná na důvody vedoucí ke vzniku klubu. Mezi jinými především na nevraživost veřejnosti vůči motoristům a jejich častou šikanu („chikanu“) ze strany státních orgánů. Motoristé se snažili sdružit dohromady, aby mohli lépe vyjednávat. Název výstavy se tak snaží přiblížit dobovou situaci ohledně nazírání na automobilismus. Z cestovních sériově vyráběných vozů nadchnou návštěvníky automobily Z 9 a Z 4-III série. Na ně navázal továrně upravený vůz určený pro závod 1000 mil československých, který expozice rovněž prezentuje. Vystavené automobily doplněné mnoha záběry z motoristických soutěží jsou na stránkách katalogu.
450  Přidat do košíku
Historie okruhu Havířov-Šenov (1971-1994), Roman Krejčí
Historie okruhu Havířov-Šenov (1971-1994), Roman Krejčí
Historie okruhu Havířov-Šenov (1971-1994), Roman Krejčí

Desítky tisíc diváků proudily každý rok na automobilové závody na okruhu Havířov-Šenov. Vlastně někdy i třikrát ročně..
Dosud nezpracovaná kompletní historie padesáti dvou sportovních víkendů odhaluje nejen zašlé vzpomínky, ale přináší na světlo i řadu zajímavostí a informací, o kterých jste ještě neslyšeli.
Žádné letmé shrnutí, ale opravdový výčet všeho, co se zde událo. Po zakoupení knihy budete vědět, že tam najdete všechno a nic dalšího nebudete potřebovat. Kompletní startovní listiny a téměř kompletní výsledkový servis 208 odjetých závodů vám umožní zařadit každou fotku z vašeho archivu. Nechybí statistiky, vývoj závodní tratě od počátku až do samotného zániku okruhu.
Jako bonus přinášíme i historii automobilových závodů na nedalekém okruhu v Těrlicku, které předcházely havířovským závodům do roku 1971.
Těšit se můžete i na vzpomínky pamětníků a osobností.
Autor knihy Roman Krejčí zužitkoval vlastní zážitky ze závodů i zkušenosti s tvorbou již vydaných knih o historii závodu do vrchu v Ústí nad Orlicí a Fenoménu Ecce Homo.

850  Přidat do košíku
Mariášové karty Historické motocykly
Mariášové karty Historické motocykly
Mariášové karty Historické motocykly

54 hracích karet s fotografiemi historických motocyklů.

70  Přidat do košíku
Legendární Škoda 105/120 a její sourozenci, Jan Tuček
Legendární Škoda 105/120 a její sourozenci, Jan Tuček
Legendární Škoda 105/120 a její sourozenci, Jan Tuček

GRADA Publishing
Pevná vazba, formát 21 × 25 cm, 160 stran

Koncem listopadu 2022 vyšla v pražském nakladatelství Grada Publishing nová kniha „Legendární Škoda 105/120 a její sourozenci“, jejímž autorem je stálý spolupracovník Motor Journalu Jan Tuček. Publikace je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce překročila v letech 1976 až 1990 hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, jejich vývoj, výrobu a postupné modernizace. Nechybí podrobný přehled výroby těchto automobilů v jednotlivých letech. Kniha také mapuje pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů různých koncepcí zhotovených na bázi vozů Š 742 a Š 743 v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Bratislavě. Samostatné kapitoly jsou věnovány přestavbám kupé Rapid na kabriolety v Německu, Velké Británii, Dánsku, Kanadě i v tuzemsku a také sportovnímu nasazení automobilů této řady. 352 ilustrací (fotografií, prospektů, nákresů a průhledových kreseb), z toho 226 barevných

499  Přidat do košíku
Masarykův okruh 1930-1937. Historie nejslavnější éry automobilového závodění v Československu, Aleš Sirný
Masarykův okruh 1930-1937. Historie nejslavnější éry automobilového závodění v Československu, Aleš Sirný
Masarykův okruh 1930-1937. Historie nejslavnější éry automobilového závodění v Československu, Aleš Sirný

Do prodeje přichází nová publikace určená hlavně pro fanoušky předválečných automobilových závodů. Autor se věnuje historii Masarykova okruhu v Brně, na kterém ve třicátých letech 20.století tisíce návštěvníků obdivovaly souboje nejvýznačnějších evropských a domácích závodníků v  rámci Velké ceny Masarykovy. Přitahovala je zejména slavná jména zahraničních hvězd jako Manfred von Brauchitsch, princ Bira, Rudolf Caracciola, René Dreyfus, Luigi Fagioli, Giuseppe Farina, Louis Chiron, Hermann Lang, Ernesto Maserati, Tazio Nuvolari, Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Achille Varzi a další. Velká pozornost byla upřena i  na výkony československých jezdců na domácích i  zahraničních strojích.
Autor v knize podrobně popisuje vznik a vývoj tratě Masarykova okruhu, průběh jednotlivých ročníků závodů a  to vše doplňuje to množstvím unikátních archivních fotografií s přehlednými tabulkami jednotlivých ročníků, pořadím na startu i v cíli včetně, připomenutí zúčastněných závodních automobilů

650  Přidat do košíku
Automobily BUGATTI v českých zemích
Automobily BUGATTI v českých zemích
Automobily BUGATTI v českých zemích

Katalog výstavy pořádané v NTM Praha v roce 2002.

1 490  Přidat do košíku
BOSCH v českých zemích
BOSCH v českých zemích
BOSCH v českých zemích

Deset let obnoveného působení společnosti BOSCH v České republice.

120  Přidat do košíku
100 let klubového života 1904-2004
100 let klubového života 1904-2004
100 let klubového života 1904-2004

Sešitová vazba, formát: 21 x 30 cm, 40 stran

120  Přidat do košíku
Užitková vozidla ve stavebnictví. Historie výroby a vývoje stavebních strojů v českých zemích V., Radoslav Kolomý
Užitková vozidla ve stavebnictví. Historie výroby a vývoje stavebních strojů v českých zemích V., Radoslav Kolomý
Užitková vozidla ve stavebnictví. Historie výroby a vývoje stavebních strojů v českých zemích V., Radoslav Kolomý

Publikace Užitková vozidla ve stavebnictví uzavírá sérii Historie výroby a vývoje stavebních strojů v českých zemích. Přehledně shrnuje informace o nákladních vozidlech a damprech užívaných na stavbách na území dnešní České republiky (respektive Československa) od meziválečných let do období společenských změn na přelomu osmdesátých a devadesátých let 20. století. Autor těží ze své celoživotní badatelské práce, vzhledem k šíři tématu se však rovněž opírá i o publikační výsledky odborníků na jednotlivé značky užitkových vozidel. Hlavní pozornost je věnována sklápěčkovým nákladním automobilům a damprům určeným pro práci v náročném prostředí staveniště. Řada civilních nákladních automobilů byla odvozena od svých předchůdců určených pro vojenské účely. Proto jsou v publikaci zmíněna rovněž klíčová vozidla vojenská.

490  Přidat do košíku
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894-1945 M. Hořejš, J.Křížek a kolektiv
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894-1945 M. Hořejš, J.Křížek a kolektiv
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894-1945 M. Hořejš, J.Křížek a kolektiv

Spojení šlechty s automobilem je pro řadu lidí překvapivé a nečekané. Šlechta je vnímána jako konzervativní společenství, žijící si ve vlastním světě konzervativních rituálů a veskrze uzavřená, a to nejen vůči novým pokrokům vědy a techniky. Jen pomalu se daří tento mýtus vyvrátit a představit si šlechtu jako svébytného činitele jak v hospodářské oblasti, tak i na poli vědy a techniky.

200  Přidat do košíku
České století motorismu III., kolektiv autorů
České století motorismu III., kolektiv autorů
České století motorismu III., kolektiv autorů

Vydalo NTM Praha
Měkké desky, formát 17 x 20,5 cm, 127 stran

Publikace je výčet příspěvků přednesených na workshopu České století motorismu III – Technická stránka motorismu konaném v kinosále Národního technického muzea dne 13. září 2021. Publikovány byly i další studie, jež vznikly v rámci projektu NAKI II České století motorismu, který v letech 2018–2022 realizují Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy (I. díl), Technické muzeum v Brně (II. díl) a Národní technické muzeum (III. Díl).

240  Přidat do košíku
Škoda Auto – 100 let historie automobilů
Škoda Auto – 100 let historie automobilů
Škoda Auto – 100 let historie automobilů

Stručné dějiny automobilky Škoda vydané u příležitosti 100 let výroby automobilů.

250  Přidat do košíku
Eska je hezká. Kola z Chebu 1892-2006, Jan Králík
Eska je hezká. Kola z Chebu 1892-2006, Jan Králík
Eska je hezká. Kola z Chebu 1892-2006, Jan Králík

U příležitosti výstav v Muzeu Cheb a v Retromuseu Cheb připravil renomovaný autor průřez historií od začátků až po konec výrobní značky. Poválečná historie Esky věrně kopírovala život celé společnosti, od znárodnění, přes konsolidaci, ikonické typy skládacích kol, postupné zastarávání výrobní technologie až po marné pokusy o záchranu. Navenek úspěšný národní podnik vyvážel kola do západní Evropy, USA a Kanady, avšak na úkor domácích zákazníků, k nimž se atraktivní exportní typy nedostaly. Stát do Esky a její modernizace investoval minimálně, továrna chřadla a technologie zaostávala. Jediné, čeho se jí dostávalo, byly četné reorganizace, formální přesuny a návrhy nereálných záměrů. Zprvu byla začleněna pod ČZ Strakonice, pak naopak dostala pod svá křídla závod Favorit. Za pár let byl Favorit vyčleněn, aby se za několik roků opět pod Esku vrátil. Chebského výrobce kol léta řídily poněkud paradoxně Československé automobilové závody, později Pragounion. Ať ale byla nadřízeným orgánem kterákoli instituce, chovala se k Esce macešsky. Po roce 1989 se o další chod továrny pokoušeli různě erudovaní manažeři, avšak udržet, natož rozvíjet výrobu se jim nedařilo. Historie kdysi slavné značky skončila v květnu 2006 demolicí tovární budovy.

Vydala Galerie výtvarného umění v Chebu, pevná vazba, formát 24 x 23 cm, 144 stran.

 

 

660  Přidat do košíku
Parní osobní automobily, Michael Květoň
Parní osobní automobily, Michael Květoň
Parní osobní automobily, Michael Květoň

Pára byla hybnou silou průmyslové revoluce. Poháněla továrny, parníky na řekách i oceánech, železnice napříč kontinenty a v první polovině 19. století také hřmotné a poněkud těžkopádné omnibusy v Anglii. Svá léta slávy zažívaly parní osobní automobily – kočáry bez koní – koncem devatenáctého století a v prvních dvaceti letech století dvacátého, než definitivně podlehly konkurenci vozidel se spalovacími motory. Jejich historie je bohatá, plná zajímavé techniky, úspěchů i neúspěchů a je s nimi spojena řada nadšených konstruktérů, kteří parním pohonům automobilů věřili a často jim obětovali veškerý čas i majetek. A jak se v knize dočtete, někteří z nich byli i v nastupující konkurenci spalovacích motorů velice úspěšní.

369  Přidat do košíku
Do houfu! 100 let organizovaného motorismu v českých zemích, Jan Němec, Sylvie Zouharová Dyková, Milan Rudík
Do houfu! 100 let organizovaného motorismu v českých zemích, Jan Němec, Sylvie Zouharová Dyková, Milan Rudík
Do houfu! 100 let organizovaného motorismu v českých zemích, Jan Němec, Sylvie Zouharová Dyková, Milan Rudík
Již třetí monografie v řadě se zabývá českým motorismem a jeho rozvojem do dob, kdy se u nás začal rozvíjet. Tento díl se zaměřuje na motoristické spolky na území českých zemí a to jakým způsobem se integrovaly do běžného života motocyklistů a automobilistů a jakým způsobem se zasazovaly o jejich práva a zároveň se staraly o jejich pohodlí. Je-li 19. století nazýváno stoletím páry, musí být 20. století nazýváno stoletím benzínu. Cyklisté, po nich motocyklisté a automobilisté se osvobodili od diktátu jízdních řádů a vrátili dálkovou dopravu na cesty a silnice, jež si ovšem mezitím uzurpovalo venkovské obyvatelstvo. Sotvaže akceptovalo cyklisty, objevili se motoristé na lomozících strojích, jež znervózňovaly hospodářské zvířectvo, zejména koně. Množící se útoky vůči cestujícím individualistům vedly motoristy, zprvu zejména automobilisty, k zakládání spolků pro zesílení svého hlasu ve společnosti, kterou reprezentovali monarchové na koních. Ještě než se stal motorismus společenským fenoménem, bojovali členové autoklubů za bezproblémovou koexistenci motoristů s vozky a proti četným restrikcím ze strany úřadů.
450  Přidat do košíku
Východočeské závody a okruhy. Století východočeského silničního závodění, Jiří Wohlmuth
Východočeské závody a okruhy. Století východočeského silničního závodění, Jiří Wohlmuth
Východočeské závody a okruhy. Století východočeského silničního závodění, Jiří Wohlmuth

Autor připravil další publikaci edice, která postupně pokrývá historií jízd a závodů na tuzemských silničních okruzích. V první předválečné části je vzpomenuto na začátky v Hořicích, Hradci Králové, Nové Pace, Bohdanči i Brandýse nad Orlicí a dalších místech. Druhá část se chronologicky věnuje poválečnému závodění z více než třiceti míst tohoto kraje – Litomyšle, Jičína, Nového Bydžova, Náchoda, Pardubic, Holic, Dvora Králové a mnoha dalších. V třetí samostatné části se seznámíte s několika výbornými závodníky, konstruktéry a mechaniky, jejichž jména se ve své době skloňovala po celé Evropě – Čeněk Junek, Vlastimil Rain, Václav Rathouský, Miroslav Felgr, Jiří Koštíř, Zbyněk Havrda. Konstruktéři, především ti motocykloví, dali uvedeným i jiným závodům punc technického vývoje a posunuli tak úroveň závodů dál. V Hradci Králové přišly na svět motocykly AHRA, ve Dvoře Králové nad Labem stroje Ravo, v Jaroměři motocykly MS, nedaleko Ústí nad Orlicí stroje Perti a ve stejném městě vstoupily stroje FGR i do nového jedenadvacátého století. A nebylo to všechno. V České Třebové vznikly motocykly VAB a v podkrkonošském Hostinném byly postaveny stroje Mali s českými motory Jawa a již zmíněným motorem AHRA. Publikace je doplněna mapkami okruhů, dobovými, dosud nepublikovanými fotografiemi a výsledky.

489  Přidat do košíku
Škoda – automobily na plakátech a v prospektech 1945-2022, Martin Kupec
Škoda – automobily na plakátech a v prospektech 1945-2022, Martin Kupec
Škoda – automobily na plakátech a v prospektech 1945-2022, Martin Kupec

V polovině června vychází zajímavá nová publikace Martina Kupce pod názvem „Škoda – automobily na plakátech a v prospektech, 1945-2022“. Vznikla z jeho sbírek historických plakátů a prospektů této české nejznámější automobilové značky. Kniha má celkem 20 kapitol, které ji zpřehledňují a zároveň textově doplňují. „Na přípravě jsem spolupracoval také s Archivem společnosti Škoda Auto/Škoda Muzeem, kde jsem konzultoval obrazové i textové části s kolegy z tamního archivu“, říká Martin Kupec.
Na co se mohou čtenáři v knize těšit? O vývoji, výrobě či historii jednotlivých typů automobilů Škoda už bylo vydáno několik knih. Co však, s jedinou výjimkou před více jak 16 lety, nebylo dosud publikováno, je vývoj reklamy, propagace a grafiky zachycené na plakátech a v prospektech Škoda. Zajímavé formáty, způsoby vizualizace, atraktivní motivy a kreativita tvůrců reklamy pro tuzemský i zahraniční trh od roku 1945 do současnosti dávají knize velkou příležitost zaujmout svého čtenáře, od příznivců značky Škoda až po milovníky automobilové historie.

 

Vydalo vydavatelství Moto Public, formát 26 x 21 cm, 420 stran.

590  Přidat do košíku
Historie kola v Čechách 1817–1918. Na kohouta si vyskočím, Jan Králík
Historie kola v Čechách 1817–1918. Na kohouta si vyskočím, Jan Králík
Historie kola v Čechách 1817–1918. Na kohouta si vyskočím, Jan Králík

Rukopis historie v Čechách vznikal déle než dvacet let. Nikoli proto, že by to byla práce klopotná, ale proto, že byla radostná a autor si ji užíval. V nejlepším obvykle přestal a těšil se jak si k ní po čase s chutí zasedne. Jenže každá zábava jednou skončí. Stalo se v srpnu 2021. Je čas lehnout si do trávy a vzpomínat na Draise, Michauxe, Crowla, Schulze, Kohouty, Vondřicha, Erlebacha, Vejtrubu, Nikodema, Cífku, Vodílka a všechny ostatní, kteří stáli u toho. Přišla chvilka pro krátký odpočinek. Pokud si jej dopřejete s touto knížkou, nebyla autorova snaha marná.

Vydáno vlastním nákladem, pevná vazba, formát 24 x 23 cm, 408 stran.

Český i anglický jazyk.

 

990  Přidat do košíku
Firma Štěpař, Hanák a spol. a motocykly ARIEL v Československu, vývoj do roku 1932, Jaromír Patočka
Firma Štěpař, Hanák a spol. a motocykly ARIEL v Československu, vývoj do roku 1932, Jaromír Patočka
Firma Štěpař, Hanák a spol. a motocykly ARIEL v Československu, vývoj do roku 1932, Jaromír Patočka

Vydalo NTM Praha
Měkké desky, formát 21 x 26 cm, 80 stran

Obsah tvoří vývoj firmy Štěpař, Hanák a spol. v letech 1925 až 1932. V roce 1927 se stala zástupcem firmy ARIEL Works Ltd. zástupcem a výhradním dovozcem pro Československo. Na tuzemském trhu záhy získala značka důležitý podíl na importu. Nadšení a optimismus jsou přítomné v jednání vlastníků firmy, pánů Vladimíra Štěpaře a Bohuslava Hanáka, tak i v rámci rozšiřující se počty příznivců výrobní značky.

270  Přidat do košíku
Vavříny s vůní benzínu. Meziválečný automobilový sport, Petr Kožíšek
Vavříny s vůní benzínu. Meziválečný automobilový sport, Petr Kožíšek
Vavříny s vůní benzínu. Meziválečný automobilový sport, Petr Kožíšek

Vydalo NTM Praha
Měkké desky, formát 21 x 26 cm, 166 stran

Autor výstavy otevírané v říjnu 2021 připravil i přehledný katalog událostí, sportovních akcí, nejznámějších typů automobilů, trofejí, ale i osobností, které se významnou měrou podíleli na mimořádném rozvoji automobilového sportu v Československu v meziválečném období. Expozici v Technickém muzeu je možné navštívit ještě do 1. května 2022, uvidíte z bezprostřední vzdálenosti každý vystavený automobil a detaily vysoce uměleckých trofejí, ale katalog vám bude ještě dlouho připomínat příjemnou atmosféru.

590  Přidat do košíku
Historie motorů Laurin & Klement a Škoda: II. díl 1949–2021, Martin Chlupáč
Historie motorů Laurin & Klement a Škoda: II. díl 1949–2021, Martin Chlupáč
Historie motorů Laurin & Klement a Škoda: II. díl 1949–2021, Martin Chlupáč

Rozměry: 215 × 300 mm
počet stran: 452
ISBN 978-80-908402-0-1

490  Přidat do košíku
Století motocyklu (3. rozšířené vydání), Martin Reissner
Století motocyklu (3. rozšířené vydání), Martin Reissner
Století motocyklu (3. rozšířené vydání), Martin Reissner

Století motocyklu je původní česká publikace Martina Reissnera o technických, společenských, ekonomických, uměleckých i sportovních souvislostech, dějinách výroby a užívání jednostopých vozidel se spalovacími motory. Geograficky obsah mapuje speciálně teritoria Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, Spojených států amerických, Německy a rozsáhlý prostor je věnován strojům vyráběným v českých zemích. Historické i novodobé fotografie doplňují texty o jednotlivých značkách a typech motocyklů.

Formát 210 x 210 mm, pevná vazba s přebalem, 472 stran
ISBN 978-80-88260-52-3

798  Přidat do košíku
Století dopravní policie
Století dopravní policie
Století dopravní policie

Vice jak stoletou historii dopravní policie na našem území mapuje publikace autorského kolektivu. Na stránkách čtenáři naleznou desítky unikátních dobových fotografií, ale především erudovaně zpracované kapitoly o vzniku a činnosti dopravní policie od začátků v roce 1919 až po současnost a navíc přináší zajímavý pohled na vývoj dopravy na území republiky a technických prostředků vozového parku dopravní policie. Jubilejní publikace vznikla za podpory Služby dopravní policie ČR, pod záštitou Policejního prezidenta České republiky ve spolupráci s Muzeem Policie ČR.

360  Přidat do košíku
Automobily a motocykly s motorem Wankel, Michael Květoň
Automobily a motocykly s motorem Wankel, Michael Květoň
Automobily a motocykly s motorem Wankel, Michael Květoň

Publikace přibližuje historii tehdejší nové konstrukce spalovacího motoru a život tvůrce Felixe Wankela. Motor byl v prakticky použitelné podobě představen odborné veřejnosti v roce 1960. Svět užasl a na první pohled se zdálo, že začíná zcela nová éra spalovacího motoru. Automobilky i další výrobci spalovacích motorů horečně nakupovaly licence a začaly pracovat na vlastním vývoji Wankelova motoru. Avšak s rostoucími problémy postupně odpadaly, až zbyla samotná Mazda z Japonska, která vyráběla automobily s Wankelovým motorem do roku 2012. Nicméně Wankelův motor dosud neřekl svoje poslední slovo.

299  Přidat do košíku
Západočeské závody a okruhy. Století západočeského silničního závodění, Jiří Wohlmuth
Západočeské závody a okruhy. Století západočeského silničního závodění, Jiří Wohlmuth
Západočeské závody a okruhy. Století západočeského silničního závodění, Jiří Wohlmuth

Západočeské závody a okruhy je další pokračování vzpomínek na motoristické závodění na městských okruzích a závodech do vrchu. Volně navazuje na vydání ze středních a severních Čech, Moravy a Slezska. Silniční závody v západních Čechách započaly v polovině dvacátých let minulého století. Byly o poznání skromnější než ty v ostatních částech republiky, ale například slavného závody v Plzni Lochotíně byly velmi významné a pravidelně v nich startovali závodníci zvučných jmen.
První předválečná část se zabývá nejen závoděním v Plzni a blízkém okolí, ale i v lázeňských Karlových Varech. Druhá část se chronologicky věnuje poválečnému závodění v řadě míst, Chebu, Kdyni, Klatovech i Nepomuku. V třetí samostatné části se seznámíte s několika výbornými závodníky, konstruktéry a mechaniky, jejichž jména se ve své době skloňovala po celé Evropě – Otto Krattner, Josef Lukšík, Albín Patlejch, Václav Pauer, Josef Sloup, František Sutnar, Miloslav Vališ. Knihu doplňují mapky okruhů, dobové, dosud nepublikované fotografie a rovněž tradičně nechybí ani výsledkové bilance.

299  Přidat do košíku
L&K – ŠKODA, Part II – The Flight of the Winged Arrow
L&K – ŠKODA, Part II – The Flight of the Winged Arrow
L&K – ŠKODA, Part II – The Flight of the Winged Arrow

autor: Jan Králík a Petr Kožíšek

Nejlepší kniha o vozech L&K a Škoda (ANGLICKY)

 

1 000  Přidat do košíku
L&K – ŠKODA, Part I – Upward Path 1895-1945
L&K – ŠKODA, Part I – Upward Path 1895-1945
L&K – ŠKODA, Part I – Upward Path 1895-1945

autor: Jan Králík a Petr Kožíšek

Nejlepší kniha o vozech L&K a Škoda (ANGLICKY)

 

1 200  Přidat do košíku
50 ročníků veteran rallye Křivonoska, Jiří Vlach
50 ročníků veteran rallye Křivonoska, Jiří Vlach
50 ročníků veteran rallye Křivonoska, Jiří Vlach

Autor se za pomoci ochotných přátel snažil zachytit činnost v Českých Budějovicích a blízkém okolí od prvních kroků. Podařilo se zmapovat počáteční individuální aktivity, odvážné jízdy po republice a do zahraničí. Což postupně pokračovalo na úrovni celostátních a mezinárodních setkání klubů a majitelů historických vozidel. Od sedmdesátých let byla Křivonoska vrcholem sezóny, ale i v této části se autor snažil zachytit další aktivity klubu nebo jednotlivých členů. Poslední část obsahuje portréty několika výrazných členů klubu, části pravidelných účastníků rallye a některých jejich strojů. Každý, kdo byl účastníkem na některém ročníku, jistě rád vzpomíná na zážitky, báječnou atmosféru a na osobní kontakty, které mnohdy trvají dodnes. Novinka na knižním trhu nabízí příjemné osvěžení vzpomínek z období, kdy kulturní a sportovní aktivity s početnou diváckou kulisou byly stěžejní víkendové programy.

590  Přidat do košíku
Ogar, příběh zapomenuté značky, Tomáš Rokos
Ogar, příběh zapomenuté značky, Tomáš Rokos
Ogar, příběh zapomenuté značky, Tomáš Rokos

Autor je dlouholetý příznivec výrobní značky Ogar. Vedle postupného získávání detailních znalostí všech vyráběných typů dlouhé roky pečlivě shromažďoval jakékoli dostupné informace z dobového tisku, firemní prospekty, fotografie, manuály a katalogy náhradních dílů. Dozrál čas a fanda neexistující motocyklové značky uznal za vhodné obohatit znalosti příznivců, otevřít vzpomínky pamětníků, rozšířit nabídku na pultech knihkupců, ale také se veřejně pochlubit výsledky cílevědomé činnosti. Reprinty dobových dokumentů a fotografií přiblíží zájmy a produkci nejprve jízdních kol a potom motocyklů značky Ogar.

1 000  Přidat do košíku
Historie motorů Laurin & Klement a ŠKODA: I. díl 1899 – 1948, Martin Chlupáč
Historie motorů Laurin & Klement a ŠKODA: I. díl 1899 – 1948, Martin Chlupáč
Historie motorů Laurin & Klement a ŠKODA: I. díl 1899 – 1948, Martin Chlupáč

První díl publikace shrnuje část historie uplynulých 120 roků konstrukcí a použití motorů z Mladé Boleslavi. Veškerou dostupnou dokumentaci použil autor a tím je krásně přehledná postupná inovace a realizace konstrukčních novinek. Ne ve všech uplynulých dobách byly staré původní výkresy považovány za poklad jako dnes. Proto obsah publikace je symbolický odkaz generací konstruktérů, které je třeba chránit před zapomněním. Velký formát a příjemné grafické zpracování s lákavým obsahem nabízí čtenářům zajímavé objevy.

560  Přidat do košíku
Octavia dáma značky Škoda, Jan Tuček
Octavia dáma značky Škoda, Jan Tuček
Octavia dáma značky Škoda, Jan Tuček

Kniha je věnována všem automobilům Škoda Octavia z let 1959 až 2020. První Octavia vznikla v lednu 1959 modernizací vozu Škoda 440. Výroba její základní verze skončila na jaře 1964, kariéra kombi však pokračovala až do prosince 1971. V létě 1996 debutovala první novodobá Octavia, symbol vzestupu značky Škoda v rámci koncernu VW. Vyráběla se plných čtrnáct let, od jara 2004 souběžně s vozy druhé generace. Soutěžní Octavia WRC se v období 1999 až 2003 proslavila i v mistrovstvích světa v rallye. Octavia třetí generace (2012–2019) vynikala elegancí a moderní technikou stejně jako její nástupkyně představená v listopadu 2019.

Grada Publishing
Pevná vazba, formát 21,5 × 25,5 cm, 224 stran.

469  Přidat do košíku
Karosa Š 11 – legendární autobus, Martin Harák
Karosa Š 11 – legendární autobus, Martin Harák
Karosa Š 11 – legendární autobus, Martin Harák

Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady.

Grada Publishing
Pevná vazba, formát 22 × 16,5 cm, 160 stran.

339  Přidat do košíku