Historie kola v Čechách 1817–1918. Na kohouta si vyskočím, Jan Králík
Historie kola v Čechách 1817–1918. Na kohouta si vyskočím, Jan Králík
Historie kola v Čechách 1817–1918. Na kohouta si vyskočím, Jan Králík

Rukopis historie v Čechách vznikal déle než dvacet let. Nikoli proto, že by to byla práce klopotná, ale proto, že byla radostná a autor si ji užíval. V nejlepším obvykle přestal a těšil se jak si k ní po čase s chutí zasedne. Jenže každá zábava jednou skončí. Stalo se v srpnu 2021. Je čas lehnout si do trávy a vzpomínat na Draise, Michauxe, Crowla, Schulze, Kohouty, Vondřicha, Erlebacha, Vejtrubu, Nikodema, Cífku, Vodílka a všechny ostatní, kteří stáli u toho. Přišla chvilka pro krátký odpočinek. Pokud si jej dopřejete s touto knížkou, nebyla autorova snaha marná.

Vydáno vlastním nákladem, pevná vazba, formát 24 x 23 cm, 408 stran.

Český i anglický jazyk.

 

990  Přidat do košíku
Století dopravní policie
Století dopravní policie
Století dopravní policie

Vice jak stoletou historii dopravní policie na našem území mapuje publikace autorského kolektivu. Na stránkách čtenáři naleznou desítky unikátních dobových fotografií, ale především erudovaně zpracované kapitoly o vzniku a činnosti dopravní policie od začátků v roce 1919 až po současnost a navíc přináší zajímavý pohled na vývoj dopravy na území republiky a technických prostředků vozového parku dopravní policie. Jubilejní publikace vznikla za podpory Služby dopravní policie ČR, pod záštitou Policejního prezidenta České republiky ve spolupráci s Muzeem Policie ČR.

360  Přidat do košíku
Automobily a motocykly s motorem Wankel
Automobily a motocykly s motorem Wankel
Automobily a motocykly s motorem Wankel

Publikace přibližuje historii tehdejší nové konstrukce spalovacího motoru a život tvůrce Felixe Wankela. Motor byl v prakticky použitelné podobě představen odborné veřejnosti v roce 1960. Svět užasl a na první pohled se zdálo, že začíná zcela nová éra spalovacího motoru. Automobilky i další výrobci spalovacích motorů horečně nakupovaly licence a začaly pracovat na vlastním vývoji Wankelova motoru. Avšak s rostoucími problémy postupně odpadaly, až zbyla samotná Mazda z Japonska, která vyráběla automobily s Wankelovým motorem do roku 2012. Nicméně Wankelův motor dosud neřekl svoje poslední slovo.

299  Přidat do košíku
Karosárna Sodomka – ostatní výroba VIII. díl
Karosárna Sodomka – ostatní výroba VIII. díl
Karosárna Sodomka – ostatní výroba VIII. díl

V rámci systematického zpracovávání pramenů ke slavné vysokomýtské karosárně Josefa Sodomky přichází na knižní trh další, již VIII. díl historie výroby ve Vysokém Mýtě. Monografie popisuje výrobu kočárů, saní, dětských vozítek, dálníku, skútru a zejména mnoha typů vlečných vozů, včetně obytných. Více nežli 400 dobových fotografií, část zakázkové knihy, kopie návrhových výkresů, technické dokumentace a dalších dobových dokumentů tvoří podstatný obsah publikace, která by měla přibýt k předchozím dílům.

780  Přidat do košíku
Jiří Vlach: 50 ročníků veteran rallye Křivonoska
Jiří Vlach: 50 ročníků veteran rallye Křivonoska
Jiří Vlach: 50 ročníků veteran rallye Křivonoska

Autor se za pomoci ochotných přátel snažil zachytit činnost v Českých Budějovicích a blízkém okolí od prvních kroků. Podařilo se zmapovat počáteční individuální aktivity, odvážné jízdy po republice a do zahraničí. Což postupně pokračovalo na úrovni celostátních a mezinárodních setkání klubů a majitelů historických vozidel. Od sedmdesátých let byla Křivonoska vrcholem sezóny, ale i v této části se autor snažil zachytit další aktivity klubu nebo jednotlivých členů. Poslední část obsahuje portréty několika výrazných členů klubu, části pravidelných účastníků rallye a některých jejich strojů. Každý, kdo byl účastníkem na některém ročníku, jistě rád vzpomíná na zážitky, báječnou atmosféru a na osobní kontakty, které mnohdy trvají dodnes. Novinka na knižním trhu nabízí příjemné osvěžení vzpomínek z období, kdy kulturní a sportovní aktivity s početnou diváckou kulisou byly stěžejní víkendové programy.

590  Přidat do košíku
Autobusy první republiky a protektorátu 1918–1945
Autobusy první republiky a protektorátu 1918–1945
Autobusy první republiky a protektorátu 1918–1945

V edici Retro přichází na knižní trh novinka mapující výrobu autobusů a trolejbusů v Československu v letech 1918 až 1948. Největší část trhu tehdy ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho existovaly desítky malých i velkých karosářských firem, které individuálně stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. Čtenáři se seznámí s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přineslo období druhé světové války a následující roky. Bohatá textová část je doplněna konstrukčními detaily, technickými parametry a především množstvím unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Poznáme životní osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další). Vhodný vánoční dárek pro mužskou populaci, bez omezení věku.

 

469  Přidat do košíku
Sanitky v Československu a Česku 1918-2018
Sanitky v Československu a Česku 1918-2018
Sanitky v Československu a Česku 1918-2018

V prosinci přichází na knižní pulty kniha „Sanitky v Československu a Česku“ z nakladatelství Grada Publishing. Autor několika odborných publikací Jan Tuček je znalec historie a stálý spolupracovník Motor Journalu. Kniha mapuje vývoj sanitních automobilů v našich zemích od počátku minulého století do současnosti. Přináší dosud nezveřejněnou přehlídku zakázkových sanitních karoserií z období první i druhé republiky a protektorátu. Připomíná sériově vyráběné sanitky i prototypy z let 1945 až 1990 a nabízí pestrou paletu sanitních vozidel zhotovených a provozovaných u nás během posledních tří desetiletí. Má 312 stran a ilustruje ji více než 500 fotografií, z nichž většina nebyla dosud publikována.

599  Přidat do košíku
Obrněný transportér OT – 810, Historie, technicko-taktická data, modifikace
Obrněný transportér OT – 810, Historie, technicko-taktická data, modifikace
Obrněný transportér OT – 810, Historie, technicko-taktická data, modifikace

V letech po druhé světové válce musela obnovená armáda Československé republiky urychleně řešit problémy s nedostatkem bojové techniky, která měla zajistit vyšší pohyblivost a ochranu pěších jednotek. K dispozici měla pestrou směs obrněných transportérů, pocházejících ze zahraničních jednotek nebo z válečné kořisti. Nejvyšší počty pocházely z německé produkce. Německé polopásové transportéry HkL 6P, hovorově označené „Hakl“, posloužily jako vzor pro první poválečný obrněný polopásový transportér československé výroby OT-810. Jedná se o pozoruhodný a v mnoha ohledech unikátní stroj, který měl původně být vlastně pouhou vylepšenou kopií německého originálu. Postupnými úpravami se však vyvinul v úplně nové vozidlo, které sice zachovávalo původní koncepci ze čtyřicátých let, ale současně přineslo mnoho nových prvků. Renomovaný autor připravil obrazově i faktograficky originální knihu s dosud nepublikovanými materiály z vojenských archivů.

349  Přidat do košíku
Legendární Praga V3S
Legendární Praga V3S
Legendární Praga V3S

Nákladní automobil Praga V3S je náš nejznámější a nejdéle vyráběný užitkový automobil, který dosud jezdí. Dokázal si získat pověst nezničitelného dříče, který je provozně nenáročný, lehký a projede velmi těžkým terénem. Nová publikace čerpá z vojenských archivů, kam se běžný čtenář nedostane. Přináší tak kromě technických dat a fundovaného výkladu o historii vozu unikátní, dosud nepublikovaný přehled jednotlivých vojenských aplikací tohoto vozidla.

399  Přidat do košíku
Vojenské nákladní automobily Škoda 1919–1951
Vojenské nákladní automobily Škoda 1919–1951

Autor předkládá zájemcům o automobilovou historii výsledky dlouhodobého hledání v civilních i armádních archivech a pohovorů s pamětníky, to vše pečlivě složeno do chronologické mozaiky. Vývoj a výroba armádních speciálů v plzeňské Škodovce v letech 1919 až 1951 dosud nebyla knižně zpracována. Koncern Škoda byl největší zbrojovkou rakousko-uherské monarchie, ale nikdy se přímo nevěnoval produkci automobilů. Změna nastala až po vzniku samostatné republiky. Zavedení tuzemští výrobci neměli na státních zakázkách pro armádu zájem, na rozdíl od plzeňského koncernu, který ale neměl dostatečné zkušenosti. Od vývoje až po prototypovou výrobu dokázali v Plzni v krátké době nabídnou automobily vlastní konstrukce.

Průřez vývojem a výrobou z uvedených let je doplněn technickými parametry všech typů. Úspěchy jednotlivých modelů, výsledky armádních zkoušek, ale i omyly a slepé cesty najde čtenář přehledně uspořádané a doplněné cennými původním dosud nepublikovanými fotografiemi.

369  Přidat do košíku
Móda v ulicích protektorátu
Móda v ulicích protektorátu

Jako zrcadlo tíživých životních podmínek v období protektorátu je nutné brát i tehdy užívanou módu. Z pultů obchodů zmizely kromě potravin i látky a boty. Ale i v době všeobecného nedostatku a přídělového systému se ženy nevzdávaly touhy po elegantním a slušivém oděvu. Výsledkem nápadů a fantazie žen byly nové střihy, kombinování, přešívání i za cenu změny linie. Autorka, specializující se na historii módy přiblížila dobře zpracovaným textem a dobovými fotografiemi život a oděvy všedních i svátečních dnů v domácnostech, továrnách, ale i na plesech hvězd stříbrného plátna. Publikace je standardem pro majitele historických vozidel, kteří mají zájem používat dobové oblečení.

399  Přidat do košíku
Československé tankové síly 1945 – 1992
Československé tankové síly 1945 – 1992
Československé tankové síly 1945 – 1992

Takřka padesátiletou historii tankových jednotek tvořící hlavní údernou sílu poválečné československé armády zpracoval autor, který se již obsahem předchozích publikací zapsal do povědomí čtenářů jako specialista a znalec mobilní armádní techniky. Text popisuje jednotlivé fáze vývoje pancéřové techniky z hlediska konstrukčního provedení a pokroku, výrobní základny, organizačního členění a předpokládaného použití. Především politické aspekty ovlivňovaly vývoj, výrobu a vnitřní armádní organizaci, ale i celý chod národního hospodářství, které v době míru za vysokých finančních nákladů a lidských zdrojů produkovalo stovky pancířů v průběhu roku. Statistika tuzemské výroby s ohromujícími čísly dokladuje možnou konkurenci s největšími velmocemi, jako byly tehdejší SSSR a USA. Přehledná chronologická forma jednotlivých typů stejně jako celý obsah knižní novinky osvěží vzpomínky všech, kteří ovládali popisovanou techniku, potěší znalce, historiky a rozšíří znalosti fandů a členů military klubů.

369  Přidat do košíku
Kuchařka Elišky Junkové
Kuchařka Elišky Junkové

Eliška Junková jak ji neznáme! Chuťové buňky řádně aktivuje obsah rozdělený na čtyři samostatné oddíly: předkrmy, polévky, hlavní jídla a dezerty. Mezi jednotlivými chody je vždy dvoustrana kopií pořízených z původních fotografií pocházejících z rodinného alba paní Elišky. Barevné fotografie hotového pokrmu jsou na každé stránce doplněny kratičkým výstižným návodem jak postupně zpracovat suroviny. Nejenom benzínem je motorista živ – a navíc se paní Eliška pohybovala mezi muži a věděla co má úspěch na talíři. Poděkujte partnerce za celoroční péči pěknou knížkou pod vánočním stromečkem.

350  Přidat do košíku