Zlato z ledu
Zlato z ledu
Zlato z ledu

Vydavatel: Sokrates Media, s. r. o.

Tvrdá vazba, formát 23,5 x 17 cm, 152 stran

290,00 včetně DPH Přidat do košíku
METALEX půlstoletí v zajetí rychlosti 1969 – 2019
METALEX půlstoletí v zajetí rychlosti 1969 – 2019
METALEX půlstoletí v zajetí rychlosti 1969 – 2019

Vydavatel Sokrates Media s.r.o.

Pevná vazba, formát 22 x 30 cm, 160 stran

490,00 včetně DPH Přidat do košíku
Sedmdesátkrát Zlatá přilba
Sedmdesátkrát Zlatá přilba
Sedmdesátkrát Zlatá přilba

Vydavatel Sokrates Media s.r.o.

Pevná vazba, formát 24,5 x 22,5 cm, 324 stran

450,00 včetně DPH Přidat do košíku
Let stříbrných šípů – Historie závodních vozů Mercedes-Benz
Let stříbrných šípů – Historie závodních vozů Mercedes-Benz
Let stříbrných šípů – Historie závodních vozů Mercedes-Benz

GRADA Publishing
Pevná vazba, formát 21,5 × 25,5 cm, 264 stran

499,00 včetně DPH Přidat do košíku
Moje krásné trápení
Moje krásné trápení
Moje krásné trápení

Monografie motocyklového závodníka Miroslava Špaka

Silnice, jako královna motocyklového sportu, má nejstarší mistrovství světa. U nás se mistrovství Československa pyšní datem svého vzniku v roce 1954 . Za doby jeho trvání se postupně měnila skladba kubatur. Nakrátko se v něm objevují také sajdkáry. Během trvání mistrovství Československa se v roli účastníků vystřídalo více jak 800 jezdců. Těm nejlepším z nich se podařilo zapsat své jméno natrvalo do historických tabulek vítězů. Cílem mého vyprávění je přiblížit jak pamětníků, tak mladé generaci atmosféru závodů pohledem do jejich zákulisí. To, jak přitažlivé a dramatické časy to byly, hovoří jednotlivé příběhy lidí, mechaniků, závodníků a také organizátorů silničních závodů motocyklů.

350,00 včetně DPH Přidat do košíku
… šťastný František
… šťastný František

Monografie motocyklového závodníka Františka Šťastného.

 

390,00 včetně DPH Přidat do košíku
Severočeské závody a okruhy, Století klasických závodních okruhů v severních Čechách
Severočeské závody a okruhy, Století klasických závodních okruhů v severních Čechách
Severočeské závody a okruhy, Století klasických závodních okruhů v severních Čechách

Silniční závody v severních Čechách započaly ve dvacátých letech minulého století. O nich i o známých a neznámých závodnících je tato výjimečná publikace. Reliéf tamní krajiny je kopcovitý, takže první závodní disciplíny se jely do vrchu. Tak to bylo v případě prvního předválečného závodu Schöber u Rumburku i druhého Krušnohorského závodu Dubí–Cínovec. Třetím závodem byl Lounský triangl, který, jak název napovídá, měl podobu okruhu. Druhá světová válka přerušila slibně se rozvíjející motoristický sport v tomto kraji. Už pouhý rok po válce se jely hned tři závody. Ten první byl odstartován v Turnově o Štít Českého ráje, další pak v Jablonci kolem přehrady Mšeno a následně v Liberci, kde se závodilo až do roku 1966. Ne všechna města měla stejné štěstí, někde mělo závodění jen jepičí život a po prvním ročníku už další nenásledoval. Tento osud měly například města Varnsdorf a Bílina. Poválečné závodění dosáhlo úctyhodných osmnácti míst, kde se závody pořádaly. Kromě těch už zmíněných se jelo v Ústí nad Labem, Mostě, Děčíně, ale také v menších městech, jako byl Terezín, Žatec nebo Roudnice nad Labem. Most se svojí závodní historií odlišuje od ostatních měst. Nejprve se závody konaly v centru starého Mostu, pak se přesunuly na autodrom, kde se odjely napínavé turnaje a kde se do roku 2003 jezdily i závody Intersérie.

349,00 včetně DPH Přidat do košíku
1000 mil československých 1933, 1934, 1935
1000 mil československých 1933, 1934, 1935
1000 mil československých 1933, 1934, 1935

Pro výstižné přiblížení rozsáhlého obsahu je možné napsat, že v reprezentační publikaci je zachyceno autorovo vyznání specifické disciplíně automobilového klání, konaného s různými obměnami až do současnosti. Záměr prvního ročníku soutěže, která se začala v Autoklubu na Opletalové připravovat už v únoru 1933, byla snaha propagovat hospodářskou krizí postižený domácí automobilový průmysl. Popis tří předválečných ročníků zabírá dvě třetiny obsahu publikace. Část původních fotografií soutěžních automobilů byla uložena v archivu Technického muzea, fotky prototypů byly zcela náhodou objeveny v nepoužívaném archivu, další série fotografií byly zapůjčeny z rodinných alb generací, které přímé účastníky znají už pouze z dochovaných ústních vzpomínek. Detaily jednotlivých ročníků přiblíží kopie dobového tisku. Na několika původních fotografiích jsou tovární automobily, které se již nikdy neúčastnily dalších závodů ani soutěží, po skončení 1. ročníku „mílí“ byly výrobcem zničeny – nesplnily naděje. Navazující jsou stránky s popisem vzpomínkových ročníků počínaje rokem 1970, kdy už bylo po republice dostatek nadšených majitelů historických vozidel. Poslední část jsou seznamy startujících a tabulky výsledků předválečných ročníků.

680,00 včetně DPH Přidat do košíku
200 Československých motoristických plaket z období 1922-1939
200 Československých motoristických plaket z období 1922-1939
200 Československých motoristických plaket z období 1922-1939

K výstavě PUDR a BENZÍN Troja 2000 připravil autor katalog s vyobrazením více jak 200 kusů pamětních plaket, mnohdy tvořených podle návrhů významných osobností designu – Španiel, Nušl, Axmann, Švec, Pištora, Pichl a další. Rozhodující pro výběr byla dvě kritéria – aby plaketa byla vydaná na území Československa v období před druhou světovou válkou. Motoristické plakety jsou v dnešní době úzce specializovanou sběratelskou disciplínou. Publikace poučí a může nasměrovat k tématické tvorbě soukromé sbírky.

300,00 včetně DPH Přidat do košíku
Soutěž Malou dohodou 1937
Soutěž Malou dohodou 1937
Soutěž Malou dohodou 1937

Automobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha–Bratislava–Košice–Užhorod–Kluž–Bukurešť–Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž devět mělo postranní vozík, a v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a tři sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé.

299,00 včetně DPH Přidat do košíku
Středočeské závody a okruhy, Století středočeského silničního závodění
Středočeské závody a okruhy, Století středočeského silničního závodění
Středočeské závody a okruhy, Století středočeského silničního závodění

Přijatelné vzdálenosti mezi osídlenými místy, ale i dobrá silniční síť středních Čech umožnily napsat zajímavou historii závodění v tomto kraji. Už před více než 110 lety se zde začaly jezdit dálkové závody, závody do vrchu a městské okruhy. V mnohých městech mělo závodění jen jepičí život a po prvním odjetém ročníku už další nenásledoval (Kralupy nad Vltavou, Vlašim, Horoměřice, Roztoky u Prahy). Avšak byla místa, kde se jezdilo i několik desetiletí (Městec Králové – 40 ročníků; Kolín – 16 ročníků; Mělník – 13 ročníků). Autoři ke každému z třiceti devíti míst dohledali přesné trasy závodů, informace z pořadatelské činnosti a výsledkové listiny se jmény závodníků známých i neznámých a vše okořenili zajímavostmi z dobového tisku. Pamětníci nad stránkami zavzpomínají a zástupci mladších generací se budou podivovat, kde a na jakých silnicích se závodníci rvali o prvenství.

349,00 včetně DPH Přidat do košíku
Bohumil Staša: Slavná léta s ČZ i Jawou
Bohumil Staša: Slavná léta s ČZ i Jawou

Průřez životních osudů rodiny Stašů – od nejstaršího Vincence, jeho syna Bohumila (nejúspěšnějšího čs jezdce na motocyklech obou domácích značek) a Bohumila nejmladšího. Současně se čtenář dozví zajímavé informace o vývoji silničních motocyklů naší výroby. Dobové fotografie zasazené do textu ilustrují vzestup a pozvolný útlum výkonnosti s porovnáním dalších motocyklových značek prezentovaných na závodních tratích. Pamětníci si připomenou zašlou slávu našich motocyklů a čtenáři mladších generací budou mít možnost pravdivých výpovědí aktérů memoárů.

329,00 včetně DPH Přidat do košíku
Sůva ze Smrčí
Sůva ze Smrčí

Takřka v den 90. narozenin pana Rudolfa Sůvy přibyla na knižní pulty novinka z vydavatelství Grada Publishing. Kluk ze Smrčí nad Železným Brodem o sobě tvrdil, že je nejrychlejším pekařem, když v pracovní dny rozvážel v sajdkáře uložené výrobky z tátovy pekárny a v neděli jel s timtéž motocyklem na silniční závody. Divácky atraktivní, ale jezdecky náročné disciplíně s motocyklem BMW, který byl používán Wehrmachtem při evropské expanzi, se hlavní aktér věnoval od prvních poválečných měsíců. V době kdy neexistovaly televizní přenosy, měly motocyklové závody neuvěřitelné počty příznivců a diváků. Padesátá léta po válce byla obdobím největšího rozvoje motocyklových disciplín. Používalo se doslova vše „co jezdilo“. Čtenářům se dostává bohatý text s množstvím dosud nezveřejněných fotografií, které přiblíží krásnou dobu nadšení, kdy motivací bylo dosažení nejlepších sportovních výkonů.

249,00 včetně DPH Přidat do košíku
Zmizelá Praha – Automobilové a motocyklové závody
Zmizelá Praha – Automobilové a motocyklové závody

První motocyklový závod v Praze byl odstartován 17. května 1903. Kritérium na 25 kilometrů zahájilo bohatou historii motoristických podniků v hlavním městě. Například závod do vrchu Zbraslav – Jíloviště proslavil Prahu v celé Evropě, jiné se staly legendou, což lze bez nadsázky říct o závodě 1000 mil československých. Mnohé ovšem zavál čas – jen znalci dnes vědí, že se jezdil například závod do vrchu Jenerálka. Z fotografií tohoto dílu Zmizelé Prahy bohatě voní benzín, líh, olej, ricin, éter a všechno co se nalévalo do nádrží závodních strojů.

360,00 včetně DPH Přidat do košíku
Sleva
Automobilové a motocyklové závody v Praze a blízkém okolí
Automobilové a motocyklové závody v Praze a blízkém okolí

Autor se pohybuje kolem tratí silničních závodů snad od chlapeckého věku. Stejně dlouhou dobu se snaží vytahovat z pamětníků dochované vzpomínky, které se mnohdy vzájemně rozcházejí. Dlouhodobá myšlenka zpracovat „závodnickou“ část historie regionu dostala poslední impuls v letošním srpnu při Strahovském okruhu. Probíraje vlastní rozsáhlý archív, zmobilizoval blízké přátelé, pamětníky, zabořil se do archívu ČTK, aby po večerech zpracoval podklady. Výsledek dodaný vydavatelem v rekordním čase na pulty knihkupců potěší přátelé, fandy a pamětníky automobilových a motocyklových závodů. Množství dosud nepublikovaných faktů a fotografií poodhalí zcela nové informace o sportovních akcích, které vždy přilákaly množství soutěžících i diváků. Pořiďte si báječné čtení pro dlouhé zimní večery.

399,00 299,00 včetně DPH Přidat do košíku
Živote, díky – Příběh Zdeňka Havrdy
Živote, díky – Příběh Zdeňka Havrdy

Znalec, pamětník, ale především renomovaný autor připravil závodnické curriculum vitae Zbyňka Havrdy, bývalého špičkového královéhradeckého závodníka a několikanásobného mistra republiky. Od prvních krůčků za řídítky přes osudová setkání, nezdary, úspěchy až po osobní tragédii – tak jak šel život ve své krutosti. To je výsledek vzpomínek dnes aktivního důchodce, jak je postupně odkrýval při opakovaných setkáních s autorem. Příběhy, které se musí prožít a které by nikdo nedokázal vymyslet, včetně množství původních fotografií, tvoří zajímavou možnost jak příjemně strávit čas s knihou.

399,00 včetně DPH Přidat do košíku
Antonín Vitvar – 20 let na Jawě a Nortonu
Antonín Vitvar – 20 let na Jawě a Nortonu

Vnuk české motocyklové legendy zpracoval ucelené vzpomínky na Antonína Vitvara a jeho jezdeckou kariéru započatou už v roce 1929. Aktivní činnosti zanechal v roce 1955. Komentované vzpomínky jsou provázeny neznámými informacemi uchovanými pouze ve Vitvarově archivu a stejně unikátními a neznámými dosud nepublikovanými dobovými fotografiemi. Fascinující kariéra Antonína Vitvara a zasvěcený pohled do historie našich motocyklových závodů, kde se autentické memoáry prolínají s vývojem značky JAWA, zaujmou motoristické fandy, zájemce o historii a pamětníky, kteří si budou na každé stránce vybavovat vzpomínky.

289,00 včetně DPH Přidat do košíku
Lída Horská: Deník motocyklistky 1926
Lída Horská: Deník motocyklistky 1926
Lída Horská: Deník motocyklistky 1926

Kniha Deník motocyklistky živě popisuje výlety, závody, defekty, pády i údržbu, její celý obsah však zejména přispěje k bližšímu objasnění motorismu dvacátých let. Rodina schraňovala rukou psaný deník doplněný fotografiemi od roku 1926 až do jeho objevení autorem, jehož provází renomé znalce historie motorismu. Opět nezklamal a i u tohoto titulu dokázal zpracovat rozsahem kratičké, ale dynamické memoáry dívky, která se značně odlišovala od klišé tehdejší společnosti. Celý příběh navíc dokázal citlivě zasadit do kontextu doby. Nechte se tedy vtáhnout do myšlení, vycházejícího ze zájmů a názorů plně odpovídajícího věku dvacet dva roků.

279,00 včetně DPH Přidat do košíku
Silniční závodní motocykly ČZ
Silniční závodní motocykly ČZ

Na 150 stranách a 99 fotografiích nabízí kniha čtenářům podrobné zpracování celého dvaadvacetiletého období vývoje, výroby a úspěšného působení čtyřdobých závodních motocyklů ČZ na našich a evropských silničních okruzích. Autor přísně chronologicky mapuje postup konstrukčních prací počínaje motory Walter až po direktivní ukončení čtyřválcového projektu v roce 1973. Pohnuté osudy tvůrce většiny závodních motocyklů ČZ Jaroslava Waltera a objektivní hodnocení doby, ve které tyto mimořádné stroje vznikaly, tvoří nesmírně zajímavý obsah. V knize jsou připomenuti nejen jezdci, ale i další osobnosti, které se významnou měrou zasloužily o věhlas značky ČZ.

340,00 včetně DPH Přidat do košíku
Česká silnice 1945 – 1955
Česká silnice 1945 – 1955

Celoživotní vášeň pro motocyklové závody, pečlivé studium archivů, shromažďování vzpomínek pamětníků a dobových fotografií, programů dávno zapomenutých závodů a novinových výstrižků převedené do přehledně uspořádaných 270 stran velkého formátu v pevné vazbě. Tak vypadá opus magnum Jana Lahnera Československá silnice 1945-1955. Uznávaný motoristický historik Jan Lahner sestavil naprosto ojedinělé dílo dokumentující motocyklové závody na našich silnicích v prvním poválečném desetiletí. Každému roku z tohoto období je věnována jedna kapitola podrobně popisující jednotlivé motocyklové závody. Každou kapitolu doplňují životopisy závodníků, kteří se v těch letech na silničních závodech potkávali a tvořili tehdejší špičku. Životní osudy závodníků jakými byli Kostlivec, Bubeníček, Lucák, Dusil, Kněz, Jiří a Jaroslav Simandlovi nebo Jiří Koštíř a mnoha dalších dosud nebyly nikde zveřejněny. Podobně byly dosud veřejnosti neznámé mnohé z více než 600 černobílých fotografií, které kniha obsahuje. Poslední kapitoly obsahují technický popis zajímavých závodních motocyklů a přehledně uspořádanou tabulku všech zjištěných výsledků závodů.

1 000,00 včetně DPH Přidat do košíku
A century of the fastest Škoda cars
A century of the fastest Škoda cars

Anglická verze knihy Století nejrychlejších vozů Škoda.
Výpravná kniha přibližuje stoletou historii motoristického sportu spojenou se značkami Laurin & Klement a Škoda. Můžete s v ní seznámit s úžasnými příběhy prvních závodníků na motocyklech L&K, tak jako se soutěžními hvězdami mladoboleslavské značky v čele s Johnem Hauglandem, Romanem Krestou, Arminem Schwarzem či Svatoplukem Kvaizarem. Kniha se samozřejmě věnuje i okruhovým závodům, maratonským soutěžím či autokrosu. A navíc v ní najdete zcela unikátní snímky či kresby soutěžních a závodních vozů Škoda a další desítky dobových černobílých i barevných fotografií.

1 000,00 včetně DPH Přidat do košíku
Augustin Šulc: Měl jsem motocykly rád
Augustin Šulc: Měl jsem motocykly rád

Bylo několik šťastných okolností, které vedly k napsání této publikace. Především autorka prožila dlouhá léta vedle motocyklů BSA. Od zavedení značky na území naší republiky přes začátek prodeje motocyklů BSA se pohybovala v blízkosti svého tchána Augustina Šulce. Shromáždila jeho paměti včetně bohatého fotografického archivu a výsledkem je publikace s více než dvěma sty dobovými dokumenty, katalogy a fotografiemi jak motocyklů, tak i snímků z dílen, kanceláří a jízd. Nechybí snímky a skvělá reportáž jízdy Augustina Šulce z Londýna do Prahy, v zimě, kdy se probíjel sněhovými závějemi napříč Evropou, a také z průjezdu Angličanů, kteří na BSA jeli kolem světa a zastavili se v Praze. Činnost firmy Bratří Šulců je dodnes inspirativní – jako první zavedli garanční prohlídky, až po nich zavedly stejnou službu automobilky Ford a Chevrolet, školili své zákazníky pro jízdu a údržbu motocyklu, od počátku poskytovali kompletní servis a později ve specializovaném Domě BSA v Libni měli pro své zákazníky i odpočinkovou místnost včetně sprchy. Bohatě inzerovali v časopisech Motocykl a Motor Revue, účastnili se výstav, upozorňovali na sebe propagačními jízdami. Zastupováním české značky ČZ napomohli jejímu prodeji v zahraničí.

299,00 včetně DPH Přidat do košíku