Home » Novinky » Motor Journal 2025/11

Motor Journal 2025/11

Motor Journal č. 283 (2025/11) vychází v pátek 7. listopadu 2025

Úvodník: Tatra nezná bratra!
Různé zprávy
1895 – první automobilový závod v USA
Vladimír Popelář
Berlínský autosalon 1925
Antique Automobile Club of America
Jindřich Kottek
Unsafe at any speed
31. ročník RAC Rally 1975
AUTO, MOTO, KOLO v umění vážně i v legraci
Podzimní VeteránTechna Brno
Království mýdlových bublin a Tatra 80
Tatry přes Alpy do Francie
Mary Victor Bruce
Alexandre Darracq
Coventry–Konstantinopol 1905
Brno–Soběšice 2025
Veteránsalon – Premier 500 OHV Supersport (1929)
Kolozvědná expedice 2025, II.
Aguttes v muzeu Autoworld
Kalendář akcí a inzerce
Knihy

Tradičně se v rubrice Různé zprávy hlavně věnuje kulatým listopadovým výročím s datem končícím pětkou. Připomínáme si osobnosti, závody, autosalony, novinky a nové knihy.
Z Hradce Králové a Prahy vyjely dne 6. července 1980 na velkou cestu do Francie čtyři tatry a jedna aerovka, aby se tam zúčastnily XI. Zlatého orla závodů historických automobilů a motocyklů, pořádaných francouzským klubem Ecurie corail (Korálová stáj). Jednalo se o zájezd Veterán Car Clubu Hradec Králové, organizovaný cestovní kanceláří Autoturist.
Z Hradce Králové a Prahy vyjely dne 6. července 1980 na velkou cestu do Francie čtyři tatry a jedna aerovka, aby se tam zúčastnily XI. Zlatého orla závodů historických automobilů a motocyklů, pořádaných francouzským klubem Ecurie corail (Korálová stáj). Jednalo se o zájezd Veterán Car Clubu Hradec Králové, organizovaný cestovní kanceláří Autoturist.
Ve středu 8. října 1930 se na přední straně několika britských novin objevil titulek „Paní Victor Bruceová je v bezpečí“. To je patrně nejlepším dokladem toho, jak známou osobností tehdy Mary Victor Bruceová byla, protože bližší vysvětlení nebylo třeba. Ve dvacátých a třicátých letech byla Mary Bruceová v Anglii stejně populární jako filmové hvězdy.
Alexandre Darracq – muž, který stál u zrodu automobilek ve Francii, Anglii, Německu, Itálii a Španělsku, nadaný technik, jehož jméno nesly automobily vítězící v největších závodech své doby a ustavující světové rychlostní rekordy, měl ve skutečnosti k automobilům rezervovaný postoj. Sám dokonce automobilem nerad jezdil a neměl ani řidičský průkaz. Byl to prostě výrobek, který uměl vyrobit, prodat a vydělat na tom nějaké peníze.
Největší československý výrobce motocyklů druhé půle 20. let 20. století, Premier, akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů Praha – Cheb, nejlevněji prodával dvoudobé jednoválce Liliput. Na druhém pólu nabídky a konstrukčním vrcholem značky byl, a to až do náběhu výroby šikmého jednoválce SSL, vertikální vzduchem chlazený dvouvýfukový jednoválec SSR – OHV stroj zdvihové kategorie 500 cm3 nazvaný Supersport.
Od čtvrtka 9. října si v bruselském muzeu Autoworld mohli zájemci o koupi prohlédnout více než osmdesát automobilů, které pro ně připravila francouzská aukční síň Aguttes. Vlastní aukce proběhla v sobotu odpoledne. Večer bylo prodáno 65 % nabídky, ale v mnoha případech za méně, než se očekávalo.
Kalendář akcí, inzerce soukromá i komerční, to je obsah posledních stránek dalšího letošního výtisku Motor Journalu.