Návštěvníci motocyklového veletrhu v Brně (8.–11. 3. 2018) mohou navštívit v pavilonu F stánek motoristického podniku, který se letos bude konat v areálu BVV ve dnech 23. a 24. června. Mezi pavilony brněnského výstaviště pak v létě opět zaburácí závodní motory, jež zde naposledy bylo slyšet jak v minulosti, tak po padesáti letech opět loni. Stánek se ponese v duchu těchto závodů.
Zlatým hřebem programu každého závodu v Československu druhé poloviny šedesátých let byly vozy formule 3, které na výstavišti jezdily do roku 1967. Otto Buchberger zde třikrát úspěšně startoval. Dnes čtyřiaosmdesátiletý závodník bude na stánku přítomen i se svým monopostem Drak 1, který renovovala brněnská legenda motorsportu, konstruktér a profesor na brněnské technice Karel Jaroš.
Další významnou celebritou bude Josef Michl se svou Škodou 130 RS. V sezóně 2017 se stal mistrem ČR, mistrem Slovenska, vítězem FIA zóny střední Evropy a mistrem Evropy v závodech historických automobilů do vrchu s vozy Škoda 130 RS a Porsche 911 RS. Závodník a ladič motorů Josef Michl (*1949) začínal svou sportovní kariéru v motokrosu, úspěšně jezdil automobilové soutěže, jezdil s monoposty formule Easter, ale nejvíce úspěchů získal v závodech cestovních vozů. Na okruzích poprvé startoval na konci sezóny 1975. Získal 24 titulů mistra republiky na okruzích, do vrchu a v rally. V roce 1981 byl členem vítězného týmu Škoda v mistrovství Evropy cestovních vozů. Dvanáctkrát se stal mistrem Evropy v závodech historických automobilů do vrchu. Dnes je Josef Michl především konstruktérem a majitelem týmu Michl Motorsport.
Partner akce, Technické muzeum v Brně, vystaví v expozici silniční závodní motocykly Jawa ze 70.–80. let 20. století. Motocykly Jawa 250 Junior/1970, Jawa 125 Boxer/1974 a Jawa 125/1974 mimo jiné startovaly i na trati Masarykova okruhu v Brně. Pocházejí ze soukromé sbírky Václava Svobody a jsou k vidění ve stálé expozici „Brno na dvou kolech“ v budově Technického muzea v Brně, Purkyňova 105.
Na stánku bude vystaven i motocykl „z plakátu“ Rudge Ulster z roku 1929. S tímto sidecarem vyhrál E. Boxhorn svou kategorii v nejprestižnějším závodě do vrchu u nás Zbraslav–Jíloviště 1929. Značka Rudge patřila na přelomu třicátých let k nejrychlejším, v roce 1930 obsadili první tři místa v kategorii Junior a první dvě místa v kategorii Senior na nejvýznamnějším závodě Tourist Trophy na ostrově Man. Vítězství, které žádná jiná značka nezopakovala. Jako třešinka na dortu bude vystaven ještě jeden sidecar Rudge, tentokrát model TT Replica osazený kompresorem Marshall.
Jedinečný svátek milovníků automobilů a motocyklů – Brno Revival – festival rychlosti mezi pavilony – připravuje Československý autoklub pro Moravu a Slezsko, který je pokračovatelem tradice organizátora předválečných Velkých cen Československa na Masarykově okruhu.