Legendární Favorit a jeho sourozenci, Jan Tuček
Legendární Favorit a jeho sourozenci, Jan Tuček
Legendární Favorit a jeho sourozenci, Jan Tuček

Kniha je především věnována vozu Favorit – prvnímu sériovému automobilu značky Škoda s pohonem předních kol, který mladoboleslavská automobilka vyvinula v úzké spolupráci s italskou karosářskou firmou Bertone a vývojovým střediskem firmy Porsche. Veřejnosti jej představila v září 1987 na strojírenském veletrhu v Brně.
Publikace připomíná jeho poněkud komplikovaný vznik i úlohu v procesu novodobé emancipace mladoboleslavské automobilky, kdy se v dubnu 1991 stala čtvrtou značkou koncernu Volkswagen. Přehledně mapuje změny, jimiž prošly vozy Škoda Favorit, Forman a Pick-up během své aktivní kariéry v letech 1987 až 1995, a připomíná pestrou paletu jejich variant i projekty, které se do výroby nedostaly.
Milovníky motoristického sportu potěší přehled aktivit s upravenými vozy Škoda Favorit v automobilových soutěžích i v závodech na okruzích a do vrchu. Text obsahující technické údaje jednotlivých modelů i přehled výroby a exportu doprovází 430 archivních fotografií, z nichž řada nebyla dosud publikována.

599,00  Přidat do košíku
Cesta k Favoritu, Jan Králík
Cesta k Favoritu, Jan Králík
Cesta k Favoritu, Jan Králík

Že dlouhá a především trnitá cesta vývoje a výroby osobního automobilu Favorit stojí za pečlivé zdokumentování, věděl autor už před více než třiatřiceti roky. Tehdejší myšlenky musel zapudit, čekal a dočkal se! Vyvíjet cokoli nového při snaze vyhovět rozsáhlé spleti mnoha omezení a zákazů plynoucích z naprosto nesmyslných nařízení bylo v letech normalizace zcela nemožné. I když původní nápad na výrobu nového typu osobního automobilu v rámci RVHP vyšel z nejvyšších stranických míst. Ale konstrukční tendence světových automobilek naznačovaly značně odlišná řešení od původně zamýšlených. Postupného vývoje, někdy až ilegálního, se v Mladé Boleslavi ujali správní lidé. Množství práce s vývojem a potom s přípravou výroby bylo nepředstavitelné, ale lidi byli nadšeni. Nejvíce sil a času zabíraly boje s „větrnými mlýny“ – tehdy v podobě státního aparátu. Až byl Favorit zaveden do výroby, tak se vedoucí představitelé rozplývali v superlativech. Stejně jako ing. Andrej Barčák, tehdejší ředitel obchodní skupiny PZO Motokov: „Favorit byl pro Škodovku přelomový projekt. Škodováci sestrojili a pak vyrobili za podstatně horších podmínek vůz srovnatelný s jejich evropskou konkurencí. Na začátku byla jen spousta omezení, nic nebylo schváleno, šlo se do velkých rizik, ale za výsledek se škodováci vůbec nemuseli stydět.“

Vydal Motor Public, pevná vazba s přebalem, formát 22,5 x 21,5 cm, 118 stran
ISBN 978-80-906693-1-4.

Původní cena byla: 350,00 Kč.Aktuální cena je: 320,00 Kč. Přidat do košíku