Auta první republiky 1918 – 1938
Auta první republiky 1918 – 1938
Auta první republiky 1918 – 1938

Reprezentační publikace s dokonale zpracovanou grafikou připravena renomovaným autorem. Obsah tvoří popisy osobních automobilů vyráběných na území Československa v letech 1918 až 1938, jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Celkem 600 výhradně dobových fotografií je použito v kapitolách jednotlivých výrobních značek. Poslední kapitola obsahuje 52 kopií dobových prospektů uváděných automobilek. Knižní novinka bude ozdobou knihovny, zdrojem mnoha nových informaci, potěšením čtenáře a radostí majitele…

not rated 599,00 včetně DPHPřidat do košíku
Obrněný transportér OT – 810, Historie, technicko-taktická data, modifikace
Obrněný transportér OT – 810, Historie, technicko-taktická data, modifikace
Obrněný transportér OT – 810, Historie, technicko-taktická data, modifikace

V letech po druhé světové válce musela obnovená armáda Československé republiky urychleně řešit problémy s nedostatkem bojové techniky, která měla zajistit vyšší pohyblivost a ochranu pěších jednotek. K dispozici měla pestrou směs obrněných transportérů, pocházejících ze zahraničních jednotek nebo z válečné kořisti. Nejvyšší počty pocházely z německé produkce. Německé polopásové transportéry HkL 6P, hovorově označené „Hakl“, posloužily jako vzor pro první poválečný obrněný polopásový transportér československé výroby OT-810. Jedná se o pozoruhodný a v mnoha ohledech unikátní stroj, který měl původně být vlastně pouhou vylepšenou kopií německého originálu. Postupnými úpravami se však vyvinul v úplně nové vozidlo, které sice zachovávalo původní koncepci ze čtyřicátých let, ale současně přineslo mnoho nových prvků. Renomovaný autor připravil obrazově i faktograficky originální knihu s dosud nepublikovanými materiály z vojenských archivů.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
Tatra v archivní dokumentaci 1947 – 1997
Tatra v archivní dokumentaci 1947 – 1997
Tatra v archivní dokumentaci 1947 – 1997

Ve druhém dílu limitované edice připravil autor další rozsáhlou práci o historii firmy Tatra. Reprodukce původní dobové dokumentace v přehledné formě dává představu o množství vyráběných typů v uváděném období. Mezi chronologicky seřazenými reprodukcemi firemních fotografií osobních a užitkových typů jsou v první publikaci 2/1 na 180 stranách technické tabulky s počty vyrobených kusů. Pro znalce, historiky a majitele kopřivnické značky přibude do knihovny k rozebranému prvnímu dílu další obsáhlá publikace.

not rated 3 900,00 včetně DPHPřidat do košíku
Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních značek VII. díl
Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních značek VII. díl

V edici Carosserie SODOMKA připravil autor s kolektivem další lahůdku z historie individuálních staveb karoserií na podvozcích osobních automobilů a stavby užitkových vozidel – autobusů, mobilních kuchyní, zdravotních ambulanci, chladicích vozů a dalších dnes již mnohdy kuriózních nástaveb pro specifická určení. Množství původních fotografií doplňují výpisy z obchodních knih se jménem zákazníka s daty převzetí a dokončení zakázky. Vedle českého jazyka je text také v angličtině. Pro kompletaci ucelené řady je třeba zavčas kupovat – to je poučení, protože díly ze začátků obsáhlé obrazové edice již jsou vyprodány.

not rated 750,00 včetně DPHPřidat do košíku
Legendární Praga V3S
Legendární Praga V3S

Nákladní automobil Praga V3S je náš nejznámější a nejdéle vyráběný užitkový automobil, který dosud jezdí. Dokázal si získat pověst nezničitelného dříče, který je provozně nenáročný, lehký a projede velmi těžkým terénem. Nová publikace čerpá z vojenských archivů, kam se běžný čtenář nedostane. Přináší tak kromě technických dat a fundovaného výkladu o historii vozu unikátní, dosud nepublikovaný přehled jednotlivých vojenských aplikací tohoto vozidla.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
V soukolí okřídleného šípu
V soukolí okřídleného šípu

Kniha V soukolí okřídleného šípu vychází už podruhé, obohacená o rozhovor s nejmladším z rodu Hrdličků. Žádný zájemce o historii i současnost motorismu by si neměl nechat ujít mnohdy až neuvěřitelné příběhy Karla Hrdličky, Petra Hrdličky a Martina Hrdličky, otce, syna a vnuka, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. První se stal na sklonku 20. let jejím ředitelem (v roce 1941 takřka odveden gestapem a na hodinu propuštěn), druhý (jako dítě představitele vysoké buržoazie) začal jako učedník a skončil jako ředitel výzkumně vývojového závodu AZNP Mladá Boleslav, odpovědný za vývoj vozu Škoda Favorit, třetí (syn předlistopadového činovníka) musel svojí pílí dokázat, že nynější post šéfa vývoje motoru a podvozku nedostal zadarmo. Nenechte si ujít strhující příběhy jedné rodiny, která je po dlouhá desetiletí propojena s historií továrny Škoda.

not rated 339,00 včetně DPHPřidat do košíku
Zámek s vůní benzínu
Zámek s vůní benzínu

Spojení šlechty a automobilu nám okamžitě evokuje největší myslitelný luxus na čtyřech kolech. Co ale skutečně víme o minulosti tohoto vztahu? Studium historické dopravní techniky na šlechtických sídlech je teprve ve svých počátcích. Příležitosti získat informace od přímých pamětníků byly ve většině případů promarněny a naprostá většina autentických šlechtických automobilů kdesi zmizela i se svými řidiči a majiteli. Předkládaná kniha ale dokazuje, že díky archivní dokumentaci lze přesvědčivě rekonstruovat některý z osudů zámeckých šoférů, cestovatelů či závodníků a obohatit obraz každodenní kultury šlechtického sídla o originální a neznámé téma.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti

Výběr nejslavnějších automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi. Na jednotlivých typech od první Laurinky až po současnost je patrný technický vývoj automobilů. Každý model je představen na detailním technickém průhledovém obraze Jiřího Dufka, doplněn o další technické kresby či ukázky výkresové dokumentace. Profil každého z předváděných automobilů je přiblížen v detailech barevné a černobílé fotografie z archivů autorů i automobilky. Velké množství obrazového materiálu je propojeno zajímavými texty Jana Králíka o vývoji jednotlivých modelů, jejich výrobě i sportovních úspěších a představuje také několik osobností z těch mnoha, které se o úspěch či známost mladoboleslavských automobilů zasloužily. Výpravná barevná kniha potěší každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a jistě osloví skalní fandy aut se značkou Škoda.

not rated 499,00 včetně DPHPřidat do košíku
Konstruktér vzpomíná
Konstruktér vzpomíná

Memoáry uznávaného konstruktéra zaměřeného na vývoj automobilů a motocyklů pro závodní tratě. Od roku 1970 byl hlavním konstruktérem ve firmě Metalex – tehdejším hospodářském zařízení Svazarmu. Tehdy byla snaha aby formulové vozy byly všechny shodné konstrukce a měly jezdit Poháry socialistických zemí. Automobily nesoucí konstrukční rukopis je možné dodnes vidět při různých vzpomínkových akcích. Autor detailně vzpomíná na jednotlivé události, kolegy, závodníky, ale i na úspěchy a mnohá nepovedená konstrukční řešení.

not rated 299,00 včetně DPHPřidat do košíku
Superb – chlouba značky Škoda
Superb – chlouba značky Škoda

Pestrou historii z řady škodováckých typů započatou již v podzimních měsících roku 1934, kdy vyjel na silnice první prototyp až po jaro 2015 uvedením nejnovějšího Superbu – to je další téma zpracované renomovaným historikem Janem Tučkem. Cesty realizací konstrukčních novinek, přiblížení výroby, počty vyrobených kusů, kopie dobových fotografií standardních karosářských provedení, ale také individuální stavby, více jak 200 ilustrací a dvou desítek továrních výkresů – je schematický náčrt bohatého obsahu knižní novinky z nakladatelství GRADA.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
METALEX
METALEX

Už při vyslovení názvu Metalex jistě poskočí srdce každého motoristického fanouška, který vyrůstal v Československu v poslední třetině 20. století. Celý svět tehdy znal závodní vozy Ferrari, Lotus nebo McLaren, které ovládaly okruhy formule 1, ale zajímavé věci se děly i za „železnou oponou“. Pod křídly Metalexu se před téměř půlstoletím sešla parta nadšenců, jež mohla nabídnout mnohem víc než pouhý zápal pro věc: byli to ti nejlepší českoslovenští konstruktéři i jezdci, kteří společně dokázali vytvořit mnoho precizně zpracovaných a vždy novátorsky řešených konstrukcí závodních a sportovních automobilů a motocyklů a udávat tak tón motoristickému sportu ve střední a východní Evropě. Díky vyspělé technologické základně a kvalifikovanému personálu byli schopni realizovat sériovou výrobu pozoruhodných strojů, které pak stály u zrodu různých národních i mezinárodních soutěžních seriálů. Za volanty z dílen Metalexu se tak bez nadsázky zrodila celá tehdejší československá jezdecká elita.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
Jiří Kristián Lobkowicz
Jiří Kristián Lobkowicz

Seriál závodů mistrovství světa vozů formule 1 poutá ročně pozornost miliónů fanoušků automobilového sportu. Jejich neméně oblíbeným předchůdcem byly ve dvacátých a třicátých letech 20. století mezinárodní závody kategorie Grand Prix, které se jezdily na několika věhlasných tratích v Evropě. Mezi nimi figurovala i závodní dráha AVUS v Berlíně, trať, která se ve své době stala synonymem závodního motoristického, především automobilového sportu. Dne 22. května roku 1932 hostila i mladého závodníka Jiřího Kristiána Lobkowicze, příslušníka prastarého českého šlechtického rodu. Stala se mu osudnou a smrtí na závodišti skončila jedna slibně se vyvíjející závodnická kariéra. Stránky pečlivě připravené publikace přiblíží i životní příběhy jeho blízkých rodinných příslušníků či závodnických souputníků z aristokratických rodin, jejichž osudy byly v lecčems podobné.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
F. A. Elstner: Muž činu
F. A. Elstner: Muž činu

Kniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny.
Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala.
Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost – mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti.

not rated 299,00 včetně DPHPřidat do košíku
Historie automobilů Jawa
Historie automobilů Jawa

Pouhých osmnáct roků automobilové výroby ve Kvasinách se odehrálo v nejsložitějším období Československa. Renomovaný autor a znalec historie tentokrát zpracoval automobily Jawa od prvních prototypů přes zahájení výroby po odbyt a vyzvedl i sportovní úspěchy v předválečném období. Čtenáři se dozví o tajném vývoji pro poválečnou výrobu. Poutavé čtení doplněné množstvím původních fotografií pokračuje vysvětlením, proč se poslední typ automobilu Jawa jmenoval Aero Minor. V závěru je popis úspěchů v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1949, který o dva roky později skončil čtyřletým vězením úspěšné posádky. Poutavé čtení pro všechny kategorie motoristů.

not rated 380,00 včetně DPHPřidat do košíku
Tatra 805
Tatra 805

Lehký nákladní automobil Tatra 805 byl vyvíjen počátkem padesátých let minulého století – v období, kdy se celá Evropa pomalu dostávala z následků druhé světové války. První stránky obeznámí čtenáře s tehdejší úrovní motorizace naší armády, která především iniciovala potřebu pohyblivého 1,5 tunového automobilu. Na stávajícím podvozku byly vedle základních verzí valník a skříň stavěny další jednoúčelové nástavby pro plnění specifických armádních úkonů. Co znamenala jednotlivá označení jako např. Šárka, Jarmila, Ezop, Mozek, Třinec a Neděle osvětlí čtenářům obsažný text. Těžko pochopitelné delimitace a přesuny finálních montáží T 805 mezi výrobními závody jsou dodnes důkazem „plánovaných“ omylů. Dosud nezveřejněné fotografie, přehledně zpracované technické tabulky a výkresy připomenou pamětníkům „osmsetpětku“ od běžných armádních a civilních provedení až po neznámé prototypy. Čtenářům mladších generací pomůže publikace pochopit technické možnosti v dobových souvislostech.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
ČKD kontra(kt) Škoda
ČKD kontra(kt) Škoda

Práce z dějin techniky a přírodních věd, svazek 34 přiblíží detaily konkurenčního boje mezi firmami Českomoravskou-Kolben- Daněk a Akciovou společností, dříve Škodova závody v Plzni v letech 1928 – 1932. Tehdejší dva největší strojírenské podniky v meziválečném období sváděly mezi sebou boje o zákazníky. První část mapuje léta 1928 a 1929, druhá část popisuje období od počátků hospodářské krize v letech 1930 až 1932. V jedné fázi vývoje vzájemných vztahů dokonce vytvořily společnou organizaci pro odbyt. Autor čerpající z archivních pramenů nabízí čtenářům podstatnou část zcela nových, dosud nepublikovaných informací.

not rated 275,00 včetně DPHPřidat do košíku
Legendární Škoda 1000 MB
Legendární Škoda 1000 MB

Pro čtenáře, které zajímá historie motorismu, je u příležitosti 50. výročí vzniku automobilu Škoda 1000 MB připravena kniha o vývoji, přípravě a sériové velkovýrobě českého osobního vozu. V první části je stručná rekapitulace poválečných předchůdců z let 1946 až 1964. Množství dosud nezveřejněných fotografií představí prototypy i sériové „tisícovky“. Obsah nabízí kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyrobených kusů pro domácí i zahraniční trh i sportovní úspěchy.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
Vojenské nákladní automobily Škoda 1919–1951
Vojenské nákladní automobily Škoda 1919–1951

Autor předkládá zájemcům o automobilovou historii výsledky dlouhodobého hledání v civilních i armádních archivech a pohovorů s pamětníky, to vše pečlivě složeno do chronologické mozaiky. Vývoj a výroba armádních speciálů v plzeňské Škodovce v letech 1919 až 1951 dosud nebyla knižně zpracována. Koncern Škoda byl největší zbrojovkou rakousko-uherské monarchie, ale nikdy se přímo nevěnoval produkci automobilů. Změna nastala až po vzniku samostatné republiky. Zavedení tuzemští výrobci neměli na státních zakázkách pro armádu zájem, na rozdíl od plzeňského koncernu, který ale neměl dostatečné zkušenosti. Od vývoje až po prototypovou výrobu dokázali v Plzni v krátké době nabídnou automobily vlastní konstrukce.

Průřez vývojem a výrobou z uvedených let je doplněn technickými parametry všech typů. Úspěchy jednotlivých modelů, výsledky armádních zkoušek, ale i omyly a slepé cesty najde čtenář přehledně uspořádané a doplněné cennými původním dosud nepublikovanými fotografiemi.

not rated 369,00 včetně DPHPřidat do košíku
Škoda 1202
Škoda 1202

Autor měl to štěstí, že podstatnou část mládí strávil v těsné blízkosti výrobního závodu ve Vrchlabí. Od časů „kdy začal rozum brát“ byl přesvědčen, že o těchto automobilech napíše knížku. Záměr se plně zdařil, i když s řádným časovým odstupem. Užitkové automobily Škoda si tuto monografii jistě zaslouží. Obsah zpracovaný čtivou formou přiblíží záležitosti vývoje a výroby, včetně technických parametrů od modelů 1200, 1201 přes 1202 dodávaných na domácí trh, ale i doslova exotické modely dodnes plně funkční v Řecku, Austrálii a na Novém Zélandu. Pohledem dnešních dnů působí kapitoly o startech užitkových škodovek při automobilových soutěžích a na silničních okruzích jako kuriozity – ale i s tímto zajímavým obdobím se čtenář seznámí. Pamětníci si rádi připomenou detaily a vrtochy uvedených typů, mladší zájemci o historii si rozšíří znalosti.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
Obojživelné automobily
Obojživelné automobily

Automobil patřil odjakživa na silnici. Od samých začátků, kdy nabyl praktického použití, se ale objevovali i odvážlivci, kteří po úpravách svépomocí zkoušeli vítězit nad vodou. Publikace je průvodcem s ilustracemi, ale i encyklopedií obojživelných vozidel. Mapuje oblast armádních, terénních i osobních vozidel schopných překonávat vlastní silou vodní toky. Na tuzemském knižním trhu dosud nebyla tato část automobilové historie a současnosti zpracována. V obsahu jsou vysvětleny teoretické základy pohybu vozidla ve vodě, přes historii vzniku obojživelníků až po technické parametry vojenských, terénních i osobních obojživelných vozidel od předválečného období až po současnost. Autoři připomínají i pozoruhodné amatérské výtvory a expediční výpravy. Doporučené čtení pro dobrodružné povahy, ale možná i nestandardní námět pro plánování dovolené na příští rok.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
Auta východního bloku
Auta východního bloku

Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga a další značky neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos a toužili po něčem lepším. Většina z nás však stejně neměla na vybranou. Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na onu dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili.

not rated 599,00 včetně DPHPřidat do košíku
Automobily Lada 1970 – 1990
Automobily Lada 1970 – 1990

Autor a dlouholetý člen redakce Motor Journalu připravil první tuzemskou publikaci s podrobným popisem dvacetileté produkce automobilů z Togliati. Obsah nabízí nejstarší řady modelů klasické koncepce Lada 1200, 1300, 1500 a 1600 přes legendární terénní kombi Niva s pohonem 4×4, inovované modely Lada 2105, 2107 a 2104 až po novou generaci vozů Lada Samara s předním pohonem. Nechybějí ani dnes již zapomenuté prototypy, které se nedostaly do výroby, sportovní verze a speciály Niva Proto připravené pro Rallye Paříž–Dakar a další náročné podniky konané na africkém kontinentě. Základní technické údaje v tabulkách, podrobný přehled výroby automobilů Lada z let 1970 až 1990 podle jednotlivých modelů a roků, ale i počty dovezených vozů na tuzemský trh tvoří zajímavý obsah knižní novinky. Pamětníky, znalce výrobní značky a fandy potěší čtyři desítky faksmilií dobových prospektů.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
Citroën 2CV
Citroën 2CV

Renomovaný autor a znalec automobilové historie připravil pro ediční řadu Retro další novinku. Obsahem i rozsahem prozatím největší publikace uvedené řady nabízí čtenářům detailně zpracovaný vývoj, výrobu, přestavby, varianty karoserií, další konstrukčně navazující typy, popis výroby v zahraničí, účast na dálkových jízdách a sportovní úspěchy. Neuvěřitelné množství firemních, ale i amatérských variant karoserií a použití typu, který v základním provedení posloužil francouzským filmařům jako mobilní doplněk komických scénářů. Technické popisy jednotlivých typů zabírají deset stránek v závěru textu před statistikou časové osy na osmi stránkách s přesnými daty o počtech kusů, kdy a kde byl který model Citroënu vyráběn. Rozsáhlý text je doplněn ilustračními fotografiemi jednotlivých typů a variant. Jako přímý důkaz, že autor žije v těsném sepětí s automobily, je příjemné zakončení publikace tvořící barevné fotografie jednotlivých typů, které autor na svých cestách postupně potkával. Uváděná publikace je přínosem pro ucelený přehled produkce automobilů tuzemských i zahraničních značek.

not rated 399,00 včetně DPHPřidat do košíku
Automobil a spalovací motor
Automobil a spalovací motor

Autor zpracoval chronologický přehled vývoje konstrukčních řešení a mezníků dlouholetého vývoje spalovacích motorů s přihlédnutím k politicko-ekonomickému vývoji ve světě, především však v Evropě. Přehledně zpracovaná grafika umožní rychlou orientaci v době, výrobních značkách a jménech význačných osobností. Obsahem ojedinělá publikace nabízí ucelený pohled do dějin automobilu, což umožní i orientaci a odhad vývoje v nejbližší budoucnosti.

not rated 299,00 včetně DPHPřidat do košíku
Vojenský Jeep
Vojenský Jeep

Pro všechny milovníky vojenských historických vozidel je určena tato skvěle sestavená, bohatě ilustrovaná kniha britského nakladatelství Haynes. Najdete v ní hezky pohromadě podrobné informace o historii, vývoji a technických parametrech vcelku nenápadného vozidla, z něhož konstruktéři za druhé světové války postupně vytvořili technický unikát, všestranně použitelný a vhodný do každé nepohody. Autorem knihy je specialista na vojenská vozidla a uznávaný expert a nezbývá než obdivovat, co všechno se mu podařilo sesbírat za podklady. Unikátní jsou dobové fotografie nejrůznějších verzí a jejich vnitřního vybavení, ocení je nejen zájemci o historii tohoto vozidla, ale užitečné rady se týkají i jeho údržby, protože je tu popsána i ta nejmenší součástka.

not rated 479,00 včetně DPHPřidat do košíku
Karosář Oldřich Uhlík
Karosář Oldřich Uhlík

Výpravná celobarevná publikace přibližuje česky a paralelně anglicky dramatický život Oldřicha Uhlíka (1888-1964). Z velmi chudých poměrů se O. Uhlík vypracoval na nejlepšího českého a špičkového evropského karosáře. Vytvořil kreace pro vozy legendárních značek Bugatti, Rolls-Royce, Hispano Suiza, Isotta-Fraschini, Imperia, Voisen a mnoha dalších.

not rated 1 000,00 včetně DPHPřidat do košíku
Škoda Popular a Rapid
Škoda Popular a Rapid

Automobily Škoda Popular a Rapid ze třicátých a čtyřicátých let minulého století patří do zlatého fondu československého motorismu. Kniha podrobně mapuje jejich pestrou historii a slovem i obrazem připomíná dobře známé, ale dnes téměř zapomenuté vozy. Kompaktní vůz za dobrou cenu pomohl značce Škoda získat vedoucí postavení na tuzemském trhu osobních automobilů a stal se i výnosným exportním artiklem. Popular a jeho výkonnější sourozenec jménem Rapid prošly řadou stylistických proměn i technických zdokonalení a významně přispěly k rozvoji motorizace v předválečném Československu.

not rated 379,00 včetně DPHPřidat do košíku
Jaroslav Juhan: Život bez brzd
Jaroslav Juhan: Život bez brzd

Jaroslav Juhan (1921) patří k nejúspěšnějším československým automobilovým závodníkům v celé historii našeho motoristického sportu, stal se světoběžníkem a mimořádnou osobností v automobilovém oboru. Své jméno spojil mimo jiné se značkou Porsche a Lotus, jeho blízkými přáteli byli pětinásobný mistr světa F1 Juan Manuel Fangio, Louis Chiron a řada dalších významných osobností. Byl to Juhan, kdo v roce 1953 přivedl značku Porsche na tehdy nejdelší a nejtěžší automobilový závod – Carreru Panamericanu. Také jeho zásluhou zdobí nejostřejší sportovní vozy značky název tohoto pekelného závodu. Ve svém vyprávění vzpomíná na svého bratra Františka Juhana (1914-1992), našeho nejvýznamnějšího předválečného motocyklového závodníka. Oba se po komunistickém puči rozhodli nezávisle na sobě opustit republiku. Také proto se ani o jednom z nich neobjevila čtyřicet let až do roku 1989 prakticky žádná zmínka v médiích. Knížka se to snaží alespoň trochu napravit.

not rated 319,00 včetně DPHPřidat do košíku
Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů IV. díl
Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů IV. díl

Další novinkou pražského nakladatelství Corona je publikace, na kterou již delší dobu čekají fandové, historici a všichni majitelé předchozích tří dílů encyklopedie, zabývající se historií motorismu a hromadné dopravy. Celý obsah čtvrtého dílu věnoval autor zahraničním typům autobusů a trolejbusů, které byly na území naší republiky vyráběny, částečně v licenci, nebo jako karosářské individuální stavby. V celé řadě případů se jednalo o trofejní vozidla, nebo to byla vozidla dodaná spojenci v rámci pováleční spolupráce. Poutavý obsah přivede čtenáře až k roku 1989, který je pomyslným milníkem ve vývoji autobusové a trolejbusové dopravy v bývalém Československu.

not rated 950,00 včetně DPHPřidat do košíku
Encyklopedie českých traktorů
Encyklopedie českých traktorů

Už první řádky osvětlí čtenářům technický vývoj, na jehož začátku byly lokomobily a následovaly motorové pluhy a traktory. Dalších deset stran textu při-blíží standard dělení traktorů podle účelu použití, druhu, konstrukce, typu motoru a paliva. Následující a rozsahem podstatná část publikace představuje traktory seřazené abecedně od prostějovského Agroservisu až po brněnský Zetor. Text je obohacen tabulkami technických parametrů a počty vyrobených kusů jednotlivých typů. Autor zpracoval téma čtenářsky přijatelnou formou.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
OT-64 SKOT
OT-64 SKOT

Autorský kolektiv připravil monografii konstrukčně nadčasového speciálu. Vývoj, zadání konstrukčního úkolu, výroba, popisy technických skupin, verze nástaveb a použití středního obrněného kolového transportéru v armádách od 50. let do současnosti tvoří zajímavý text doplněný fotografiemi, z nichž byla podstatná část do nedávné doby utajena. I tato kategorie vozidel je v několika veteránských klubech vedena s průkazem historického vozidla. Nad stránkami knižní novinky z Grady rádi zavzpomínají tehdejší vojáci z povolání i vojáci základní služby, včetně cvičenců Spartakiády v roce 1965.

not rated 349,00 včetně DPHPřidat do košíku
Škodovkou na Sněžku i kolem světa
Škodovkou na Sněžku i kolem světa

Jedním dechem budou čtenáři číst obsah další publikace z edice Technická elita národa s výstižným podtitulkem: Příběh B.J. Procházky – Dubé, polykače kilometrů a propagátora automobilové techniky. Praktika, snílka, cestovatele, publicisty a podnikatele je nutné připojit pro úplnou charakteristiku osobnosti. Kniha opírající se z části o dosud nepublikované materiály z rodinného archívu představuje detaily z pestrého života B.J.Procházky – neprávem opomíjené výrazné postavy předválečného motorizmu. Jako první dojel s mladoboleslavským Popularem až na Sněžku a zůstal škodovkám věrný. S typy Popular a Rapid cestoval po Evropě a projel Afriku a Jižní Ameriku, což zúročil v několika cestopisech, prodávaných v opakovaných vydáních. Autor zvolil i zajímavou konfrontaci osobních poznatků B. J. Procházky z cesty sovětským Ruskem s dobovými dojmy Fučíka, Wericha a Zvláštní zprávou Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda.

not rated 319,00 včetně DPHPřidat do košíku
Fiat 500
Fiat 500

Dítě poválečné euforie, Fiat 500, doslova posadil Itálii na čtyři kola. Byl symbolem mládí, optimismu a všeho italského. První souborná česká publikace poskytuje neuvěřitelně podrobný přehled technických, ekonomických i historických faktů o tomto sympatickém automobilu. Velmi kompaktní a jednoduchý vůz se narodil v roce 1957 a do počátku osmdesátých let jich v různých zemích vyrobili necelých pět milionů. Kniha začíná zevrubnou zmínkou o předválečných malých Fiatech 500, zvaných Topolino a o jejich poválečné generaci. Na ně navázala „Nová pětistovkaa“, která se později stala světovou ikonou nejmenších lidových vozů. Postupem doby se objevovaly nové modely s četnými vylepšeními. Fiátku se brzy chopily kreativní italské karosárny Pininfarina, Vignale, Ghia, Scioneri, Moretti a oděly jej do nových šatů. Existovaly verze kombi, plážová auta i různé kuriozity. Samostatnou kapitolu tvoří sportovní varianty úpravců Abarth a Giannini, formule i rekordní vozy. Zmíníme se o vybojovaných vavřínech. Pětistovky se vyráběly v mnoha zemích od Rakouska po Nový Zéland. Popisy jednotlivých verzí jsou doplněny základními technickými daty, obrázky a příklady původních prospektů. Zajímavá je i kapitolka o pětistovkách v Československu. Poslední část knížky se věnuje následníkům nejmenšího Fiatu a vyvrcholí představením velmi úspěšné nové generace typu Fiat 500 v roce 2007.

not rated 299,00 včetně DPHPřidat do košíku
Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III
Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III

Třetí díl encyklopedie je věnován trojici domácích výrobců – největší firmě Praga a menším výrobcům Walter a Wikov. Dva jmenovaní měli široký výrobní sortiment, takže těžiště produkce nespočívalo ve velkých sériích autobusů či trolejbusů, ale v oblasti leteckých motorů u Waltera a v komoditách zemědělských strojů u prostějovského Wikova. Výpravně připravený dokument o historii techniky bude majiteli stálým zdrojem informací.

not rated 950,00 včetně DPHPřidat do košíku
Karoserie Petera
Karoserie Petera

Více než 500 kusů prakticky neznámých fotografií karoserií firmy Petera dokumentuje nejen vývoj v oboru individuálních staveb karoserií u nás od roku 1908 do konce 30. let, ale přibližuje i strhující historii kočárovny založené v roce 1864. Karosárna Petera ve Vrchlabí patřila k nejstarším a největším u nás. Její osudy jsou stejně zajímavé jako vozy, které vyjížděly z bran. U Peterů karosovali automobily desítek značek, od Audi až po Z. Přesvědčte se, že publikace s lákavým obsahem bude vhodný přírůstek do knihovny znalce.

not rated 1 000,00 včetně DPHPřidat do košíku
A přece se točí
A přece se točí

Autor, svým osobitým způsobem, vyjádřil svůj obdiv k sysifovskému snažení všech sběratelů a renovátorů automobilů, autobusů, motocyklů nebo stacionárních motorů, k jejich celoživotnímu pachtění, které na samém konci této cesty můžeme obdivovat a přitom říkat, že ti naši dědové to ale uměli vyrobit, vždyť ten stroj má vlastně i duši… Osudy těchto zapálených fandů, i jejich sbítrek jsou o to zajímavější, protože po 30 letech se mnoho změnilo. Knihu svými fotografiemi doprovodil Jiří Wagner.

not rated 200,00 včetně DPHPřidat do košíku