Škoda 1000 MB až 110 L
Škoda 1000 MB až 110 L
Škoda 1000 MB až 110 L

autor: M. R. Cedrych

100  Přidat do košíku
Škoda
Škoda
Škoda

Návod k obsluze osobního vozu Škoda Octavia a Octavia Super. 4.vydání Rok vydání: 1960 Nakladatel: AZNP Škoda Vazba: lepená Formát:110 x 205 mm Počet stran: 89 Stav: dobrý, ušpiněná obálka

550  Přidat do košíku
Škoda 100, 100 L, 110L
Škoda 100, 100 L, 110L
Škoda 100, 100 L, 110L

autor: Vincenc Baťa

250  Přidat do košíku
Škoda Auto – 100 years Automotive History
Škoda Auto – 100 years Automotive History
Škoda Auto – 100 years Automotive History

autor: Jan Králík

Anglický jazyk

250  Přidat do košíku
L&K – Škoda. Teil I, – Jahre des Aufstiegs 1895-1945
L&K – Škoda. Teil I, – Jahre des Aufstiegs 1895-1945
L&K – Škoda. Teil I, – Jahre des Aufstiegs 1895-1945

Pevná vazba, formát A4, 423 stran, český jazyk

1 000  Přidat do košíku
L&K – Škoda. II. díl, – Let okřídleného šípu 1945-2003
L&K – Škoda. II. díl, – Let okřídleného šípu 1945-2003
L&K – Škoda. II. díl, – Let okřídleného šípu 1945-2003

Pevná vazba, formát A4, 271 stran, český jazyk

1 000  Přidat do košíku
Legendární Škoda 100/110 a její sourozenci
Legendární Škoda 100/110 a její sourozenci
Legendární Škoda 100/110 a její sourozenci

GRADA Publishing
Pevná vazba, formát 21 × 25 cm, 152 stran

ISBN: 978-80-247-3721-8

399  Přidat do košíku
Muž mezi VW a Škodou, V pozadí Hanuš Holzer
Muž mezi VW a Škodou, V pozadí Hanuš Holzer
Muž mezi VW a Škodou, V pozadí Hanuš Holzer

GRADA Publishing
Pevná vazba, formát 16,5 × 24 cm, 96 stran

ISBN: 978-80-271-1002-5

 

249  Přidat do košíku
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB

autor: Vincenc Baťa

190  Přidat do košíku
Škoda, automobilová a.s.
Škoda, automobilová a.s.
Škoda, automobilová a.s.

Reklamní brožura vydaná ke stoletému výročí značky. Rok vydání: 1995 Nakladatel: Škoda Auto Vazba: V1 Formát: 210 x 297 mm Počet stran: 28 Stav: velmi dobrý

100  Přidat do košíku
Škoda Auto – 100 years Automotive History
Škoda Auto – 100 years Automotive History
Škoda Auto – 100 years Automotive History

autor: Jan Králík

Anglická verze

120  Přidat do košíku
L&K – ŠKODA I.+II.
L&K – ŠKODA I.+II.
L&K – ŠKODA I.+II.

autor: Jan Králík a Petr Kožíšek

Nejlepší kniha o vozech L&K a Škoda (ANGLICKY)

 

1 200  Přidat do košíku
L&K-Škoda I., Laurin and Klement – Makers of the best in the World
L&K-Škoda I., Laurin and Klement – Makers of the best in the World

autor: Petr Kožíšek a Jan Králík

Anglické vydání! Raritní kus pro sběratele s tužkou psanými poznámkami autorů!

500  Přidat do košíku
100 years of advertising for Škoda from L&K to the present day
100 years of advertising for Škoda from L&K to the present day

autor: Jan Králík a Lukáš Nachtmann

Anglická verze knihy Mlčíce, hlasitě volají. 100 let reklamy Škoda od L&K po současnost.

380  Přidat do košíku
Seznam náhradních dílů vozu Škoda VOS (originál)
Seznam náhradních dílů vozu Škoda VOS (originál)
Seznam náhradních dílů vozu Škoda VOS (originál)

Škoda VOS (Vládní osobní speciál) byla speciální pancéřovaná limuzína, vyráběná v letech 1948–1953 pro nejvyšší státní představitele Československa a ostatních socialistických zemí, ale i pro významné funkcionáře komunistických stran v západoevropských zemích. Náhradní díly bylo možné objednat pouze přes ministerstvo národní … Celý text

15 000  Přidat do košíku
Seznam náhradních dílů pro nákladní automobil Škoda 918 (originál)
Seznam náhradních dílů pro nákladní automobil Škoda 918 (originál)

Škoda 104/II, typovým označením 918 u užitečnou hmotností 1500kg byla představena v roce 1937. Kabina, kapota i přední blatníky byly moderně zaoblené, chladič má moderní masku. Motor o výkonu 38k s nuceným oběhem chladící kapaliny byl převzatý z osobního vozu. … Celý text

3 000  Přidat do košíku
Seznam náhradních dílů vozu Škoda 1101 (originál)
Seznam náhradních dílů vozu Škoda 1101 (originál)

Rok vydání: 1947 Nakladatel: Akciová společnost pro automobilový průmysl ASAP Vazba: brožovaná Formát: 150 x 205 mm Počet stran: 122 Stav: velmi dobrý

1 500  Přidat do košíku
Teileverzeichnis des wagens Škoda 420 Rapid (originál)
Teileverzeichnis des wagens Škoda 420 Rapid (originál)

Originální seznam součástí vozu Škoda 420 Rapid, čtyřválec 1,19l v němčině.

3 500  Přidat do košíku
Seznam součástí vozu Škoda 420 Popular (originál)
Seznam součástí vozu Škoda 420 Popular (originál)

Originální seznam součástí vozu Škoda 420 Popular, čtyřválec 1,0l

2 500  Přidat do košíku
Seznam náhradních dílů vozu Škoda 420 (originál)
Seznam náhradních dílů vozu Škoda 420 (originál)
Seznam náhradních dílů vozu Škoda 420 (originál)

Rok vydání: 1934 Nakladatel: ASAP Vazba: brožovaná Formát: 150 x 210 mm Počet stran: 70 Stav: velmi dobrý

3 500  Přidat do košíku
Cesta k Favoritu
Cesta k Favoritu
Cesta k Favoritu

Vydal Motor Public, pevná vazba s přebalem, formát 22,5 x 21,5 cm, 118 stran
ISBN 978-80-906693-1-4.

Že dlouhá a především trnitá cesta vývoje a výroby osobního automobilu Favorit stojí za pečlivé zdokumentování, věděl autor už před více než třiatřiceti roky. Tehdejší myšlenky musel zapudit, čekal a dočkal se! Vyvíjet cokoli nového při snaze vyhovět rozsáhlé spleti mnoha omezení a zákazů plynoucích z naprosto nesmyslných nařízení bylo v letech normalizace zcela nemožné. I když původní nápad na výrobu nového typu osobního automobilu v rámci RVHP vyšel z nejvyšších stranických míst. Ale konstrukční tendence světových automobilek naznačovaly značně odlišná řešení od původně zamýšlených. Postupného vývoje, někdy až ilegálního, se v Mladé Boleslavi ujali správní lidé. Množství práce s vývojem a potom s přípravou výroby bylo nepředstavitelné, ale lidi byli nadšeni. Nejvíce sil a času zabíraly boje s „větrnými mlýny“ – tehdy v podobě státního aparátu. Až byl Favorit zaveden do výroby, tak se vedoucí představitelé rozplývali v superlativech. Stejně jako ing. Andrej Barčák, tehdejší ředitel obchodní skupiny PZO Motokov: „Favorit byl pro Škodovku přelomový projekt. Škodováci sestrojili a pak vyrobili za podstatně horších podmínek vůz srovnatelný s jejich evropskou konkurencí. Na začátku byla jen spousta omezení, nic nebylo schváleno, šlo se do velkých rizik, ale za výsledek se škodováci vůbec nemuseli stydět.“

350  Přidat do košíku
Auta první republiky 1918 – 1938
Auta první republiky 1918 – 1938
Auta první republiky 1918 – 1938

Reprezentační publikace s dokonale zpracovanou grafikou připravena renomovaným autorem. Obsah tvoří popisy osobních automobilů vyráběných na území Československa v letech 1918 až 1938, jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Celkem 600 výhradně dobových fotografií je použito v kapitolách jednotlivých výrobních značek. Poslední kapitola obsahuje 52 kopií dobových prospektů uváděných automobilek. Knižní novinka bude ozdobou knihovny, zdrojem mnoha nových informaci, potěšením čtenáře a radostí majitele…

599  Přidat do košíku
V soukolí okřídleného šípu
V soukolí okřídleného šípu

Kniha V soukolí okřídleného šípu vychází už podruhé, obohacená o rozhovor s nejmladším z rodu Hrdličků. Žádný zájemce o historii i současnost motorismu by si neměl nechat ujít mnohdy až neuvěřitelné příběhy Karla Hrdličky, Petra Hrdličky a Martina Hrdličky, otce, syna a vnuka, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. První se stal na sklonku 20. let jejím ředitelem (v roce 1941 takřka odveden gestapem a na hodinu propuštěn), druhý (jako dítě představitele vysoké buržoazie) začal jako učedník a skončil jako ředitel výzkumně vývojového závodu AZNP Mladá Boleslav, odpovědný za vývoj vozu Škoda Favorit, třetí (syn předlistopadového činovníka) musel svojí pílí dokázat, že nynější post šéfa vývoje motoru a podvozku nedostal zadarmo. Nenechte si ujít strhující příběhy jedné rodiny, která je po dlouhá desetiletí propojena s historií továrny Škoda.

339  Přidat do košíku
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti
Historie automobilů Škoda od roku 1905 do současnosti

Výběr nejslavnějších automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi. Na jednotlivých typech od první Laurinky až po současnost je patrný technický vývoj automobilů. Každý model je představen na detailním technickém průhledovém obraze Jiřího Dufka, doplněn o další technické kresby či ukázky výkresové dokumentace. Profil každého z předváděných automobilů je přiblížen v detailech barevné a černobílé fotografie z archivů autorů i automobilky. Velké množství obrazového materiálu je propojeno zajímavými texty Jana Králíka o vývoji jednotlivých modelů, jejich výrobě i sportovních úspěších a představuje také několik osobností z těch mnoha, které se o úspěch či známost mladoboleslavských automobilů zasloužily. Výpravná barevná kniha potěší každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a jistě osloví skalní fandy aut se značkou Škoda.

499  Přidat do košíku
Superb – chlouba značky Škoda
Superb – chlouba značky Škoda

Pestrou historii z řady škodováckých typů započatou již v podzimních měsících roku 1934, kdy vyjel na silnice první prototyp až po jaro 2015 uvedením nejnovějšího Superbu – to je další téma zpracované renomovaným historikem Janem Tučkem. Cesty realizací konstrukčních novinek, přiblížení výroby, počty vyrobených kusů, kopie dobových fotografií standardních karosářských provedení, ale také individuální stavby, více jak 200 ilustrací a dvou desítek továrních výkresů – je schematický náčrt bohatého obsahu knižní novinky z nakladatelství GRADA.

399  Přidat do košíku
Vojenské nákladní automobily Škoda 1919–1951
Vojenské nákladní automobily Škoda 1919–1951

Autor předkládá zájemcům o automobilovou historii výsledky dlouhodobého hledání v civilních i armádních archivech a pohovorů s pamětníky, to vše pečlivě složeno do chronologické mozaiky. Vývoj a výroba armádních speciálů v plzeňské Škodovce v letech 1919 až 1951 dosud nebyla knižně zpracována. Koncern Škoda byl největší zbrojovkou rakousko-uherské monarchie, ale nikdy se přímo nevěnoval produkci automobilů. Změna nastala až po vzniku samostatné republiky. Zavedení tuzemští výrobci neměli na státních zakázkách pro armádu zájem, na rozdíl od plzeňského koncernu, který ale neměl dostatečné zkušenosti. Od vývoje až po prototypovou výrobu dokázali v Plzni v krátké době nabídnou automobily vlastní konstrukce.

Průřez vývojem a výrobou z uvedených let je doplněn technickými parametry všech typů. Úspěchy jednotlivých modelů, výsledky armádních zkoušek, ale i omyly a slepé cesty najde čtenář přehledně uspořádané a doplněné cennými původním dosud nepublikovanými fotografiemi.

369  Přidat do košíku
Škoda 1202
Škoda 1202

Autor měl to štěstí, že podstatnou část mládí strávil v těsné blízkosti výrobního závodu ve Vrchlabí. Od časů „kdy začal rozum brát“ byl přesvědčen, že o těchto automobilech napíše knížku. Záměr se plně zdařil, i když s řádným časovým odstupem. Užitkové automobily Škoda si tuto monografii jistě zaslouží. Obsah zpracovaný čtivou formou přiblíží záležitosti vývoje a výroby, včetně technických parametrů od modelů 1200, 1201 přes 1202 dodávaných na domácí trh, ale i doslova exotické modely dodnes plně funkční v Řecku, Austrálii a na Novém Zélandu. Pohledem dnešních dnů působí kapitoly o startech užitkových škodovek při automobilových soutěžích a na silničních okruzích jako kuriozity – ale i s tímto zajímavým obdobím se čtenář seznámí. Pamětníci si rádi připomenou detaily a vrtochy uvedených typů, mladší zájemci o historii si rozšíří znalosti.

349  Přidat do košíku
Auta východního bloku
Auta východního bloku

Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga a další značky neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos a toužili po něčem lepším. Většina z nás však stejně neměla na vybranou. Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na onu dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili.

599  Přidat do košíku
Škodovkou na Sněžku i kolem světa
Škodovkou na Sněžku i kolem světa

Jedním dechem budou čtenáři číst obsah další publikace z edice Technická elita národa s výstižným podtitulkem: Příběh B.J. Procházky – Dubé, polykače kilometrů a propagátora automobilové techniky. Praktika, snílka, cestovatele, publicisty a podnikatele je nutné připojit pro úplnou charakteristiku osobnosti. Kniha opírající se z části o dosud nepublikované materiály z rodinného archívu představuje detaily z pestrého života B.J.Procházky – neprávem opomíjené výrazné postavy předválečného motorizmu. Jako první dojel s mladoboleslavským Popularem až na Sněžku a zůstal škodovkám věrný. S typy Popular a Rapid cestoval po Evropě a projel Afriku a Jižní Ameriku, což zúročil v několika cestopisech, prodávaných v opakovaných vydáních. Autor zvolil i zajímavou konfrontaci osobních poznatků B. J. Procházky z cesty sovětským Ruskem s dobovými dojmy Fučíka, Wericha a Zvláštní zprávou Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda.

319  Přidat do košíku
100 years of advertising for Škoda from L&K to the present day
100 years of advertising for Škoda from L&K to the present day

Anglická verze knihy Mlčíce, hlasitě volají. 100 let reklamy Škoda od L&K po současnost. Výraz clámó překládá latinsko – český slovník jako hlasitě křičeti, volati. Spojení s reklamou je nasnadě. Hlasitě vyvolávat a vychvalovat své zboží už museli první obchodníci, protože vyrábět na sklad se nikomu nechtělo ani v dobách první dělby práce. Jak v průběhu staletí akceleroval technický pokrok, nejprve po malých krůčcích, pomalu a nenápadně, pak rychleji a nakonec zběsilým tempem, měnila se i reklama a její hlasité vyvolávání. Zprvu šlo hlavně o to, být slyšen. Quid in dicendo posset, numquam attendi, in clamando vides robustum esse, pravili latiníci a měli na mysli, že vyvolávač není veliký řečník, zato ale silný křikloun. Platilo to o trhovcích, později (v některých případech dodnes) nejen o nich.

480  Přidat do košíku
A century of the fastest Škoda cars
A century of the fastest Škoda cars

Anglická verze knihy Století nejrychlejších vozů Škoda.
Výpravná kniha přibližuje stoletou historii motoristického sportu spojenou se značkami Laurin & Klement a Škoda. Můžete s v ní seznámit s úžasnými příběhy prvních závodníků na motocyklech L&K, tak jako se soutěžními hvězdami mladoboleslavské značky v čele s Johnem Hauglandem, Romanem Krestou, Arminem Schwarzem či Svatoplukem Kvaizarem. Kniha se samozřejmě věnuje i okruhovým závodům, maratonským soutěžím či autokrosu. A navíc v ní najdete zcela unikátní snímky či kresby soutěžních a závodních vozů Škoda a další desítky dobových černobílých i barevných fotografií.

1 000  Přidat do košíku
Automobily a autobusy Škoda s karoseriemi Sodomka V. díl
Automobily a autobusy Škoda s karoseriemi Sodomka V. díl

Pátý díl zpracovaný osvědčenou autorskou dvojicí v naprosto shodném stylu jako předchozí čtyři publikace. Nejvíce jsou v obsahu zastoupeny původní černobílé firemní fotografie z nichž podstatná část je zveřejněna poprvé. Kopie dobového tisku, výrobních výkresů, rozměrových náčrtků, obchodních a zakázkových knih, obchodní korespondence a původních technických popisů jednotlivých typů jsou doplněny titulky a texty v češtině a v angličtině. Obsahem i objemem bohatá kniha je radost pro každého kdo vlastní předchozí čtyři díly a příslibem dalších dílů přibližujících další výrobní značky opatřené karoseriemi z firmy Sodomka z Vysokého Mýta.

975  Přidat do košíku